قوانینی که پس از دریافت وام مسکن فدرال باید رعایت شوند

مشاوره رایگان خرید و فروش خانه در آمریکا: 2026304803

بعد از دریافت وام های مسکن فدرال، ممکن است بنا بر دلایلی نتوانید بلافاصله به مسکن جدید نقل مکان کنید. اما باید بدانید که برخی قوانین هستند که باید رعایت کنید.

مسکن آمریکا با انتخاب گزیده‌ای از مقاله منتشر شده در fedhomeloan.org به بررسی این قوانین می‌پردازد.

چه کسانی نمی توانند در خانه جدید شما اقامت گزینند؟

شخص پس از دریافت وام، ملزم به امضای قراردادی به نام “Intention to Occupy” (قصد بر اقامت) می باشد. در این قرارداد ذکر می شود که شخص باید در بازه تعیین شده به خانه جدید خود نقل مکان کند و به مدت مشخصی در آن خانه زندگی کند.

به یاد داشته باشید که:

  • نمی توانید مسکنی را که با وام فدرال تهیه کرده اید، به اجاره دهید یا از طریق آن درآمد زایی کنید، مگر این که خودتان هم در همان خانه زندگی کنید.

  • نمی توانید برای تهیه مسکنی که صرفا جهت مسافرت تفریحی از آن استفاده می‌کنید، اقدام به تهیه وام فدرال کنید.

  • هیچ کسی غیر از همسر، فرزندان غیر بزرگسال و سرپرست آن ها، نمی تواند در مسکن شما اقامت گزیند.

  • حتی اگر شما هزینه وام را با افراد دیگری هم شریک شوید، باید حتما خودتان در آن خانه، به عنوان مالک اصلی، اقامت گزینید!

  * اگر ملکی با چند خانه مجزا (Multi-family Property) با استفاده از وامهای VA یا FHA خریده باشید، در صورتی که خودتان ساکن یکی از واحد‌ها باشید، می توانید سایر واحدها را به اجاره دهید.

قوانین سکونت مربوط به وام FHA

  • حتما باید در طی 60 روز به مسکن جدید خود نقل مکان کنید و حداقل به مدت یک سال در آن جا زندگی کنید. اگر بنابر دلایل موجه نتوانید در عرض 60 روز به خانه جدید نقل مکان کنید، مالک دوم مسکن (co-borrower) می تواند در آن جا اقامت گزیند.
  • همانطور که در بالا ذکر شد، اگر ملکی با چند خانه مجزا (Multi-family Property) با استفاده از وام FHA خریده باشید، در صورتی که خودتان ساکن یکی از واحد‌ها باشید، می توانید سایر واحدها را به اجاره دهید.
  • چنانچه پس از اتمام دوره یک ساله، به دلایل شغلی و خانوادگی مجبور به نقل مکان شوید، می توانید خانه فعلی خود را به اجاره گذارید.

قوانین سکونت مربوط به وام USDA

  • از آن جایی که این نوع وام برای گسترش جوامع غیر شهری و برای صاحب خانه کردن افراد مشخصی به وجود آمده است، قوانین سفت و سختی در مورد سکونت افراد دارد. شما باید پس از تهیه این نوع وام در عرض 60 روز به خانه جدید خود بروید و تا اتمام دوران بازپرداخت وام در آن خانه بمانید.
  • تنها گیرنده وام و خانواده اصلی او می توانند در خانه جدید زندگی کنند. اگر یکی از اعضای خانواده نیاز به پرستاری داشته باشد، پرستار نمی تواند در آن خانه زندگی کند. اگر خانواده، از دانشجویی پذیرایی کند یا کودکانی را به فرزندی قبول کند، به شرطی می تواند آن ها را در خانه خود جای دهد که هیچ درآمدی از طریق آن ها کسب نکند و منجر به افزایش بیش از حد تعداد ساکنین خانه نشوند.
  • اگر وام را زودتر از موعد پرداخت کنید، می توانید از خانه خود نقل مکان کنید یا آن را به اجاره دهید. اگر به دلیل بیماری نتوانید سر کار بروید، و یا اگر مجبور باشید برای انجام کار ضروری خانه تان را ترک کنید و یا شغلتان را از دست دهید، می توانید برای جبران بدهی وامتان، اتاق هایی از خانه تان را به اجاره گذارید.

قوانین سکونت مربوط به وام VA

  • این نوع وام که برای نظامیان در نظر گرفته شده است، به دلیل شرایط سخت و غیرقابل پیشبینی نظامیان، در قوانین خود از انعطاف بیشتری برخوردار است.
  • حتی اگر خود شخص به دلایل شغلی نتواند در خانه خود اقامت گزیند، کودکان غیر بزرگسال او و سرپرست قانونی آن ها می توانند به جای او در آن خانه بمانند. اگر فرد فرزندی نداشته باشد، همسر او می تواند در آن خانه بماند. فرزندان بزرگسال شخص نمی توانند در خانه او بمانند. او نیز نمی تواند این خانه را به اجاره گذارد.
  • معمولا باید در طی 60 روز به خانه جدیدتان نقل مکان کنید، اما اگر از تاریخ دقیق بازنشستگی خود آگاه باشید می توانید این بازه را تمدید کنید. اگر خانه جدیدتان نیازمند تعمیرات باشد، می توانید پس از پایان این تعمیرات نقل مکان کنید.
  • اگر ملکتان با چند خانه مجزا (Multi-family Property) باشد، به شرطی که خودتان هم در یکی از واحدها زندگی کنید، می توانید سایر واحدها را به اجاره گذارید. خانه هایی که تنها مناسب زندگی یک خانواده هستند، تا پایان مدت بازپرداخت وام نمی توانند به اجاره گذارده شوند.

ترجمه: مسکن آمریکا | منبع: fedhomeloan.com

1 نظر
  1. […] بیشتر بخوانید: قوانینی که باید پس از دریافت وام مسکن فدرال رعایت شوند […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.