15 نوع از بهترین گیاهان برای نگهداری در آپارتمان

Julia Robbs

اگرچه گیاهان نقش بسزایی در بهبود هوای داخل آپارتمان و زیبایی ظاهری آن دارند، ممکن است نگهداری از آن ها برای همه مقدور نباشد. در زیر، مسکن آمریکا، با انتخاب گزیده ای از مقاله منتشر شده در وبسایت elledecor، پانزده عدد از آسان ترین گیاهان را برای نگهداری در آپارتمان، معرفی می کند.

 

1 آگلو نما (Chinese Evergreen)

Getty Images

گیاه Chinese Evergreen، که به نام آگلونمای کوزه ای نیز مشهور می باشد، بهترین رشد خود را در نور غیر مستقیم دارد، و می تواند در فضاهای با نور کم با رطوبت کم و یا زیاد، رشد کند. در صورت لزوم، این گیاه می تواند حتی با نور مصنوعی زنده بماند.

2- درخت فیکوس بونسای (Ficus Bonsai Tree)

Getty Images

بونسای یک هنر ژاپنی است که در آن درختانی به صورت مینیاتوری از درخت های واقعی، پرورش داده می شوند. درخت بونسای به دلیل اندازه آن، برای نگهداری در آپارتمانها مناسب است، و درخت فیکوس بونسای، به کمترین نگهداری نیاز دارد. درخت فیکوس بونسای در محیط های گرم رشد می کند، بنابراین برای درون منزل ایده آل است. این درختان به نور خورشید زیادی نیاز دارند، اما گاهی اوقات می توانند تحت آبیاری کم و یا زیاد، زنده بمانند.

3- پوتوس (Pothos)

Getty Images

به طور معمول، گیاه پوتوس (Pothos) را می توان از یک سبد یا گلدان آویزان نمود و این گیاه در انواع مختلفی از نور رشد کند. همچنین، این گیاه هوا را به خوبی تصفیه می کند و می توانند خانه های شما را از سمومی که بر روی موکت ها و فرش ها شکل می گیرند، پاکسازی نمایند.

4- آیرون پلنت (Iron Plant)

Getty Images

گیاه آیرون پلنت می تواند در نور کم، خاک ضعیف و با آب کم زنده بماند، و این ویژگیها، این گیاه را به یکی از با دوام ترین گیاهان آپارتمانی مبدل نموده است. همچنین، برگ های سبز پر رنگ، یک رنگ خیره کننده محبوب در خانه شما ایجاد می نماید.

5 فیکوس لیراتا یا برگ ویلونی (Ficus Lyrata)

Getty Images

گیاه فیکوس لیراتا یا برگ ویلونی، برای آپارتمان با سقف های بلند، اما با  حداقل فضای کف، عالی است. این گیاه دارای قد بلندی است اما پوشیده از گل نمی باشد و دارای برگهای روغنی و سبز پر رنگ است. این گیاه به نور متوسط ​​نیاز دارد، اما هنگامی که تنها به آبیاری اندکی نیاز دارد.

6- سوسن صلح (Peace Lily)

Getty Images

این گیاه می تواند در شرایط بسیار بد زنده بماند (اگر آپارتمان مقابل یک ساختمان دیگر است و دارای فضای باز نمی باشد، این گیاه برای آپارتمان شما ایده آل است)، و یک بار در هفته به آبیاری نیاز دارد. این گیاه حتی در زیر نور فلورسنت به خوبی رشد می کند، و گزینه خوبی برای قرار دادن در حمام و یا ادارات با نور کم می باشد.

7- کاکتوس

Getty Images

کاکتوس، در هنگام رشد تنها یک بار در هفته به آبیاری نیاز دارد، اما در طول هوای سردتر در ماه های زمستان، دوره های آبیاری آن می تواند طولانی تر باشد. این گیاه را در یک مکان آفتابی قرار دهید اما آن را از تابش نور مستقیم خورشید محافظت نمایید، زیرا باعث می شود رنگ کاکتوس سفید و یا حتی نارنجی گردد. کاکتوس، زیبایی منحصر به فردی دارد که با طیف وسیعی از سبک های آپارتمانی، از سبک سنت شکن تا  مدرن ترکیب می شود.

8- سانسوریا (Snake Plant)

Getty Images

گیاه سانسوریا سرزنده، و فوق العاده مقاوم است و می تواند تقریباً در هر محیطی زندگی کند. گیاه سانسوریا دارای برگ های مقاومی است که می تواند نور کم را تحمل کند (اگرچه، این گیاه بیشتر در نور متوسط ​​یا زیاد رشد می کند). پیش از هر بار آبیاری، اجازه دهید خاک کاملا خشک شود. این گیاه در دمای معمولی آپارتمانی، بین 60 تا 85 درجه فارنهایت بهتر رشد می کند.

9 بامبوی خوش شانس (Lucky Bamboo)

Getty Images

این گیاه در نور کم و غیر مستقیم آفتاب رشد می کند. گیاه بامبوی خوش شانس، هر دو تا چهار هفته یک بار به آب نیاز دارد.

10- فیکوس بنجامین (Ficus Benjamina)

Getty Images

این درختان کوچک می توانند محیط آپارتمان را سبز سازند و تنها هر چهار تا هفت روز یک بار، به آبیاری نیاز دارند. این گیاه را در پشت یک پنجره که نور غیر مستقیم خورشید به آن می تابد، قرار دهید، و هر چند وقت یکبار آن را بچرخانید تا از رشد بیش از حد آن در یک سمت جلوگیری نمایید.

11- آلوئه ورا (Aloe Vera)

Getty Images

این گیاه هم فواید پزشکی و زیبایی زیادی دارد و هم محیط آپارتمان را دلنشین می سازد. این گیاه را در نزدیکی یک پنجره نگهداری نمایید و به طور مرتب به آن آب بدهید و اجازه دهید تا دو اینچ از خاک رویه آن بین هر دو آبیاری خشک باشد.

12- بنفشه آفریقایی

Getty Images

این شکوفه های زیبا، رنگ بنفش را به دکور داخلی آپارتمان شما اضافه می کنند و یکی از معدود گیاهان گلدار هستند که نیاز به مراقبت اندکی دارند. تنها مسئولیت شما، آبیاری آن ها یک بار در هفته است، اما از ریختن آب بر روی برگ ها خودداری کنید، زیرا می تواند باعث ایجاد لکه های آب بر روی برگ ها شود.

13- کالانکوئه (Paddle Plant)

Getty Images

گیاه کالانکوئه یاPaddle Plant ، یک گیاه با طراوت و شاداب با یک شکل منحصر به فرد است و نیاز به مراقبت ویژه ای ندارد. این گیاه هنگامی بهتر رشد می کند که در معرض  نور خورشید و حتی مقداری نور مستقیم قرار بگیرد (اما هر چه بیشتر در معرض نور خورشید قرار بگیرد، رنگ برگ های آن بیشتر به رنگ قرمز تبدیل می شوند). این گیاه در محیط های آپارتمانی و حتی در هوای خشک، به خوبی رشد می کند.

14- فیلودندرون (Philodendron)

Getty Images

این گیاه دقیقا چیزی را که می خواهد به شما می گوید. به عنوان مثال: آیا گیاه فیلودندرون شما زرد است؟ این یعنی نور خورشید خیلی زیادی به آن می تابد. این گیاه را در یک مکان روشن، اما دارای نور غیر مستقیم قرار دهید. آیا برگ های آن کوچک هستند؟ این حالت بدان معنی است که کود بیشتری می خواهد . این گیاه را با یک مکمل غذایی از یک کود مایع گلخانه ای دارای مواد مغذی تغذیه کنید و اجازه دهید قبل از آبیاری بعدی گیاه، یک اینچ از خاک روی آن (در حدود فاصله انگشت اشاره تا  انگشت اول شما) خشک شود.

15- اسطوخدوس (Lavender)

Getty Images

گیاه اسطوخدوس یا Lavender، یک گیاه آپارتمانی غیر معمولی باشد،آپارتمانتان را زیبا و خوشبو می کند. اسطوخدوس در نور روشن بهتر عمل می کند، بنابراین آن را در نزدیکی یک پنجره رو به جنوب قرار دهید. انواع کوچکتر گیاه اسطوخودوس برای آپارتمانها  بهتر است.

ترجمه: مسکن آمریکا | منبع: elledecor.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.