شورای شهر گلندیل (Glendale)، صاحبخانه ها را ملزم می دارد که در صورت بالا بردن اجاره بها به بیش از 7 درصد، هزینه های نقل مکان را به مستأجران بپردازند

نزدیک به دو سوم ساکنان شهر گلندیل (Glendale)، اجاره نشین می باشند. با توجه به افزایش موقتی 5 درصدی اجاره بها در ماه نوامبر 2018، شورای شهر گلندیل، جهت به تصویب رساندن یک دستورالعمل، به افزایش 3-0 درصدی اجاره بها رأی داده است.

شورای شهر، صاحبان آپارتمان ها را ملزم نموده است، در صورتی که اجاره آپارتمان های خود را بیش از 7 درصد افزایش دهند، کمک هزینه های جابجایی را به مستأجران پرداخت کنند. (این سیاست از ماه مارچ 2019 اجرایی شده است)

مسکن آمریکا، با انتخاب گزیده ای از مقاله منتشر شده در وبسایت la.curbed در مورد سیاستگذاری شورای شهر گلندیل برای جلوگیری از افزایش غیر معقول اجاره بها توسط صاحبخانه ها، توضیحاتی را ارائه می دهد.

از آنجا که این دستورالعمل هیچگونه محدودیتی را در مورد میزان افزایش اجاره بها برای صاحبخانه ها ایجاد نمی کند، بر خلاف دستورالعمل صادر شده توسط شورای شهر لس آنجلس در مورد ثابت نگهداشتن میزان اجاره بها می باشد. اطلاعات سرشماری انجام شده در شهر گلندیل (Glendale) نشان می دهد که کمتر از 3 درصد منازل در این شهر خالی هستند و بیش از نیمی از مستاجران، بیش از 35 درصد در آمد خود را بابت اجاره بها می پردازند. بنابراین عدم محدودیت در افزایش اجاره بها توسط صاحبخانه ها، به منزله اخراج غیر رسمی مستاجرین است.

برخی از اعضای شورای شهر گلندیل معتقدند که با توجه به تأثیر مدت زمان اقامت مستاجرین در یک ساختمان بر میزان هزینه های جابجایی آنان، این سیاست می تواند از افزایش غیر قابل قبول اجاره بها توسط صاحبخانه ها جلوگیری نموده و موجب ثبات مسکن برای مستاجرین، و اطمینان از کسب منفعت برای صاحبخانه ها از سرمایه گذاری در بخش املاک شود.

سیاست اتخاذ شده مورد انتقاد صاحبخانه ها قرار گرفت. قوانین جدید صاحبخانه ها را ملزم می نماید که منزل خود را به مدت 12 ماه به مستأجران اجاره دهند  و به اجاره دهندگان منازل اجازه می دهد که هزینه های مسکن را به طور ماهیانه و بر اساس پیش بینی هزینه های مسکن که در آینده رخ خواهد داد، بودجه بندی نمایند.

صاحبان ساختمان های ساخته شده پس از سال 1995 مجبور به پرداخت هزینه های نقل مکان به مستأجر نمی باشند، اما باید قرارداد اجاره منزل را به مدت یکسال تنظیم نمایند. هرچه ساختمان ها کوچکتر باشند و شامل سه یا چهار آپارتمان باشند هزینه های نقل مکان مستأجر برای صاحبخانه کمتر خواهد بود. منازل مختص به یک خانواده، آپارتمان ها و منازل دوبلکس نیز از الزامات مربوط به پرداخت هزینه نقل مکان به مستأجر معاف می باشند.

به همین دلیل، در اواخر سال جاری (2019)، مقامات شهر گلندیل تصمیم گرفتند که یک نوع سیاست در مورد مسکن های مورد نظر را مورد ملاحظه قرار دهند که توسعه دهندگان مسکن را ملزم نماید که در هنگام ساخت مسکن جدید، درصد کمی از واحد های با هزینه بالا را در این سیاست منظور نمایند.

قصد خرید یا فروش خانه در آمریکا را دارید ولی نمی دونید از کجا باید شروع کنید؟ برای دریافت مشاوره رایگان به زبان فارسی با شماره 2026304803 تماس بگیرید

ترجمه: مسکن آمریکا | منبع: la.curbed.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.