آیا امکان دارد نرخ وام مسکن در آمریکا به 2.9 درصد برسد؟

قصد خرید یا فروش خانه دارید ولی نمی دونید از کجا باید شروع کنید؟ برای دریافت مشاوره رایگان به زبان فارسی با شماره 2026304803 تماس بگیرید

نرخ بهره وام مسکن تا سال بعد به طور دائم تغییر خواهد کرد.  طبق گزارشات وبسایت Fannie Mae ، اقتصاددانان پیش بینی می کنند تا سال 2020 به طور میانگین بهره وام ثابت 30 ساله تا 3 درصد کاهش می یابد و سپس تا سال 2021 به 2.9 درصد سقوط می کند. این ارقام به طور بی سابقه ای کم هستند.

مسکن آمریکا، با انتخاب گزیده ای از مقاله منتشر شده در سایت magazine.realtor، مطلب زیر را به شما تقدیم می کند.

افرادی که از امتیاز کردیت بالایی برخوردار هستند می توانند انتظار نرخ بهره تا 2 درصد را هم داشته باشند. این یعنی بسیاری از مردم می توانند اقدام به دریافت وام مسکن یا ریفایننس کنند. نرخ بهره 2.9 درصد به جای نرخ 3.9 درصد می تواند قدرت خرید خانه را 36،000 دلار افزایش دهد.

رکورد کم ترین نرخ بهره وام مسکن 3.29 درصد است که طبق اظهارات سایت Freddie Mac، در ماه مارس امسال و در بحبوحه ترس از ویروس COVID-19 تعیین شده است.

نرخ بهره وام مسکن در سال گذشته به طور متوسط ​​4 درصد بود.  صاحبان خانه و خریداران بالقوه می توانند از زمان افت نرخ ها در واقع هزاران دلار پس انداز کنند.  به عنوان مثال، با کاهش بهره وام مسکن 30 ساله به مبلغ 200,000 دلار از 4 درصد به 2.9 درصد، خریداران می توانند هر ماه 121 دلار و در طول 30 سال 44 هزار دلار پس انداز کنند.

بسیاری از صاحبان خانه می توانند ریفایننس کنند، و به این ترتیب پرداخت ماهانه و بطور کلی بهره وام  کاهش می یابد. نیز خریداران بالقوه هم اکنون می توانند برای دریافت مبلغ بیشتری اقدام کنند یا سریع تر از آن چیزی که پیش بینی کرده بودند خانه بخرند.

حتی با وجود رکود احتمالی در بازار مسکن به دلیل COVID-19 ، اقتصاددانان Fannie Mae هنوز پیش بینی می کنند که قیمت های مسکن بین سال های 2019 و  2021 حدود 2.5 درصد افزایش یابد.

ترجمه: مسکن آمریکا l منبع: magazine.realtor.com

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.