خطرات احتمالی “آزبست” در خانه فعلی و یا خانه ای که قصد خرید آن را دارید

قصد خرید یا فروش خانه دارید ولی نمی دونید از کجا باید شروع کنید؟ برای دریافت مشاوره رایگان به زبان فارسی با شماره 2026304803 تماس بگیرید

اگر در مراحل خرید یا فروش خانه هستید و در ملک مورد نظرتان آزبست (Asbestos) پیدا کردید، بدانید که یافتن آزبست همیشه باعث فسخ معامله نمی شود.

لازم است بدانیم که آزبست چیست، چرا در برخی شرایط خاص می تواند ایجاد خطر کند، و اگر آزبست در یک ملک یافت شود، چگونه می توان مشکل را اصلاح یا رفع کرد.

مسکن آمریکا با انتخاب گزیده ای از مقاله منتشر شده در وبسایت fool، در مورد خطرات آزبست موجود در ساختمان های نسبتاً قدیمی و طریقه مقابله با آن به نکاتی اشاره می کند.

آزبست چیست؟ 

آزبست یک فیبر معدنی است که در گذشته به عنوان عایق حرارتی مورد استفاده قرار می گرفت. از سال 1930 تا 1980، آزبست در تعدادی از مصالح ساختمانی مورد استفاده قرار گرفت که شامل موارد زیر می شود، اما استفاده از آن تنها محدود به این موارد نمی شود:

  • مصالح برای ساختن سقف، پوشش سقف و دیوارپوش.
  • عایق (در خانه های ساخته شده در دهه 1930 تا 1950 رایج بود).
  • مواد افزودنی به رنگ های ساختمانی.
  • بتونه و ترکیبات لکه گیری دیوار.
  • کفپوش از جنس وینیل.
  • لوله های آب گرم و بخار.

آیا آزبست مضر است؟

آزبست هنگام شکستن و چند تکه شدن می تواند مضر باشد و باعث فرسایش ریه ها در اثر استنشاق ذرات آن می شود. قرار گرفتن در معرض دوزهای زیاد یا طولانی مدت با خطر بالای ابتلاء به سرطان ریه، به ویژه، مزوتلیوما (mesothelioma) و آزبستوزیس (asbestosis) همراه است. پس از کشف آسیب احتمالی، سازندگان استفاده از آزبست در مصالح ساختمانی را متوقف کردند، اما آزبست هنوز هم معمولاً در خانه های پیش از دهه 1980 یافت می شود.

آزبست فقط در صورت شکستن و چند تکه شدن، آسیب دیدن یا در شرایط خراب شدن مضر است. اگر آزبست در وضعیت خوبی قرار داشته باشد یا دارای وضعیت نگران کننده نشده باشد، الیاف آزبست وارد هوا نمی شوند و خطری ایجاد نمی کنند.

اگر آزبست در یک خانه یا ملک پیدا شود، چه کار باید کرد؟

اگر شما مالک ملک هستید و از وجود آزبست آگاه هستید، باید این اطلاعات را برای خریداران افشا کنید.

اما اگر مالک فعلی ملک بی اطلاع باشد و آزبست در طی مراحل فروش کشف شود، نگران نشوید. خریدار می تواند برای بازرسی و آزمایش جهت ارزیابی خطر احتمالی وجود آزبست و وجود هوای آلوده به آزبست تقاضا دهد، و دقیقاً مشخص کند که آزبست در کدام نقاط خانه وجود دارد و آیا نیاز به اصلاح دارد یا خیر.

چندین راه حل وجود دارد که می تواند بدون نیاز به هزینه کردن چندین هزار دلار برای از بین بردن کامل آزبست، مشکل را برطرف سازد، از جمله:

  • مهروموم کردن آزبست.
  • پوشاندن آزبست.

اگر خانه شما در دوره ای ساخته شده است که از آزبست استفاده می شده و شما قصد انجام یک نوسازی را دارید، ایده خوبی است که یک بررسی و آزمایش آزبست انجام شود تا مشخص شود آیا آزبست وجود دارد یا خیر، و اگر وجود دارد در کدام نقاط خانه است. اگر نوسازی را بدون بررسی شروع کرده و آزبست را چند تکه کرده یا به آن آسیب رسیده باشد، این کار می تواند کیفیت هوای خطرناکی را ایجاد کند که شما، خانواده یا مستاجران را در معرض خطر قرار دهد.

هرگونه بازسازی و یا کار در مکانی که در آن حضور آزبست شناخته شده است باید توسط یک متخصص مجاز انجام شود، کسی که می داند چگونه بطور صحیح آزبست را قبل، حین و بعد از تعمیر اصلاح کند.

برداشتن و برطرف کردن آزبست چقدر هزینه دارد؟

با توجه به اندازه ملک یا مساحت آن، هزینه برداشتن و برطرف کردن خطر آزبست از چند هزار دلار تا دهها هزار دلار متغیر است. برداشتن آزبست معمولاً آخرین گزینه است، مگر اینکه طبق قانون ایالتی لازم باشد.

اگر در یک ملک آزبست پیدا کردید باید چه کاری انجام دهید؟

  1. به آزبست آسیبی نرسانید (از جمله جاروبرقی کردن یا تلاش برای برداشتن آزبست).
  2. برای ارزیابی خطر وجود آزبست با یک بازرس حرفه ای تماس بگیرید.
  3. از یک حرفه ای دارای مجوز، برای هرگونه اصلاح و ترمیم کار کمک بگیرید.

یافتن آزبست در یک ملک با توجه به کاربرد گسترده آن در ساخت منازل و مصالح ساختمانی برای مدت زمان طولانی نسبتا رایج است. به جای ترس از آن، در مورد نحوه برخورد با آن مطلع شوید. و اگر شما خریدار هستید، می توانید از هزینه های هر گونه اصلاح یا کاهش احتمالی به عنوان یک ابزار چانه زدن استفاده کنید!

ترجمه: مسکن آمریکا l منبع: fool.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.