تأثیر افزایش نرخ بهره وام مسکن آمریکا بر خریداران مسکن

مسکن آمریکا با انتخاب مقاله منتشر شده در وبسایت magazine.realtor، در مورد تأثیر افزایش نرخ بهره وام مسکن بر خریداران خانه، به نکاتی اشاره می کند.

جویندگان خانه به دقت نرخ بهره وام مسکن را تحت نظر دارند. به هر حال، هر افزایشی می تواند بر مقرون به صرفه بودن خرید خانه و استطاعت مالی خریدار خانه تأثیر بگذارد، به ویژه با توجه به افزایش قیمت مسکن. بر اساس نظر سنجی جدیدی که توسط Redfin انجام گرفته است، نزدیک به نیمی از خریداران خانه (47 درصد) که اخیراً مورد بررسی قرار گرفتند گفتند که اگر میزان نرخ بهره وام مسکن از 3.5 درصد عبور کند، فشار بیشتری برای خرید خانه احساس می کنند.

پیش بینی می شود که نرخ بهره وام مسکن تا حد زیادی در ماه های آینده افزایش یابد. شرکت فردی مک (Freddie Mac) گزارش می دهد که هفته گذشته وام مسکن 30 ساله با نرخ ثابت به بالاترین میانگین خود از ماه می سال 2020، به میانگین 3.22 درصد رسید. انجمن ملی مشاوران املاک (NAR) پیش بینی می کند که نرخ بهره وام مسکن تا پایان سال جاری به طور متوسط 3.7 درصد باشد.

خریدارانی که مورد بررسی قرار گرفتند می گویند که افزایش نرخ بهره وام مسکن بر نوع خانه ای که آنها تصمیم به خرید آن دارند نیز تأثیر می گذارد. 29 درصد از خریداران می گویند که اگر نرخ بهره وام مسکن به بالای 3.5 درصد افزایش یابد، مناطق مورد نظر خود را برای خرید خانه تغییر می دهند و به دنبال خانه ای کوچکتر می گردند.

بررسی Redfin نشان می دهد که تنها 7 درصد از 1,500 خریدار خانه که مورد بررسی قرار گرفتند می گویند که اگر نرخ بهره وام مسکن به بالای 3.5 درصد برسد، اصلاً برنامه های خود را تغییر نمی دهند. اگر نرخ بهره وام از این مقدار بیشتر شود، تنها 2 درصد برنامه های خود را برای خرید خانه به طور کلی لغو می کنند.

داریل فیرودر (Daryl Fairweather)، اقتصاددان ارشد در Redfin می گوید: “افزایش نرخ بهره وام مسکن خرید مسکن را مشکل تر و کمتر مقرون به صرفه و قابل استطاعت می کند.”

با گذشت زمان، این امر تقاضا برای خرید خانه را کمتر کرده و به رشد دو رقمی سالانه قیمت پایان خواهد داد. اما در کوتاه مدت، این افزایش نرخ آتش خریداران خانه را روشن خواهد کرد. و یک ماه ژانویه بسیار رقابتی را رقم خواهد زد.

قصد خرید یا فروش خانه دارید ولی نمی دونید از کجا باید شروع کنید؟ برای دریافت مشاوره رایگان به زبان فارسی با شماره 2026304803 تماس بگیرید

ترجمه: مسکن آمریکا l منبع: magazine.realtor

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.