دانستنی‌های ایالت کارولینای شمالی

 

این ایالت محل زندگی تقریباً 11 میلیون نفر است. کارولینای شمالی مشاغل خوبی دارد و به سرعت در حال رشد است. این ایالت طبیعتی زیبا، تکنولوژی پیشرفته و امکانات خوبی دارد. حتی گروهی از شرکت های مشاور مالی برتر وجود دارند که آماده اند تا به شما کمک کنند تا امور مالی خود را در مسیر درست قرار دهید. اگر می خواهید به ایالت کارولینای شمالی نقل مکان کنید، به نکات زیر هم توجه کنید.

1) بسکتبال برای ساکنین این ایالت موضوع بسیار مهمی است

 

حتی اگر علاقه زیادی به بسکتبال نداشته باشید، پس از رفتن به این ایالت، تا حدودی علاقه مند می شوید. حتی گاهی اوقات سر طرفداری تیم های مورد علاقه دعوا هم رخ می دهد!

 

 2) کباب هم از جمله موضوعات مهم است!

 

کارولینای شمالی کباب مخصوص خود را دارد. البته گیاه خواران نگران نباشند زیرا آن ها هم می توانند غذاهای خوش مزه ای در این ایالت پیدا کنند.

3) از کاخ Biltmore هم دیدن کنید

 

کاخ Biltmore بزرگ ترین ملک خصوصی در کل کشور است. این کاخ به مساحت 8,000 هکتار توسط جورج وندربیلت در خارج شهر اشویل ساخته شده است. اگر به این مکان بروید، می توانید از داخل خانه، زمین ها و انبار شراب دیدن کنید. فروشگاه ها، رستوران ها و هتل هایی هم در این مکان وجود دارند.

 

4) کارولینای شمالی مرکز فناوری است

 

شهرهای رالی، دورهام و چپل هیل به مثلث ریسرچر ها مشهورند. دانشگاه های دوک، North Carolina State University  و University of North Carolina Chapel Hill هم در همین شهرها واقع شده اند. این شهرها بازار های کار بسیار خوبی هم هستند.

 

5) بزرگراه Blue Ridge Parkway جای بسیار دیدنی است

 

این بزرگراه بین ویریجینیا و کارولینای شمالی قرار دارد  و از وسط کوه های Blue Ridge می گذرد. هتل ها، رستوران ها، محل های کمپ و پیاده روی زیادی در طول این مسیر وجود دارد.

 

6) کارولینای شمالی جای خوبی برای آبشار دوستان است

کارولینای شمالی به واسطه آبشارهای زیبایش مشهور است که بسیاری از آنها در طول مسیرهای پیاده روی و مسیرهای کوهستانی کارولینای شمالی واقع شده اند.

7) آموزش عالی نقش مهمی در اقتصاد دولت ایفا می کند

 

این ایالت مخصوصا برای فعالان در زمینه آموزش عالی، جای بسیار خوبی است. در واقع سه دانشگاه مشهور این ایالت، بزرگ ترین نیروی کاری در کل این ایالت را دارا می باشند.

 

8) این ایالت سواحل و کوهستان های بسیار زیبایی دارد

 

دیگر مجبور نیستید با اعضای خانواده سر رفتن به کوه یا ساحل دعوا کنید! چون این ایالت هر دو را داراست.

 

9) طوری لباس بپوشید که بتوانید درشان آورید!

 

دمای این ایالت اصلا قابل پیشبینی نیست، دمای کارولینای شمالی می تواند در طول یک روز 50 درجه تغییر نماید. اما معمولا هوا سرد است. بهتر است لباس هایی چون ژاکت و بادگیر با خودتان بیاورید.

 

10) شهرداری و استانداری خیلی با هم موافق نیستند

 

شهر شارلوت شهری مدرن با طرز تفکری جدید است، اما استانداری این ایالت سنتی تر است. گاهی اوقات بین شهرهای مختلف این ایالت و استانداری، اختلاف پیش می آید.

 

11) کارولینای شمالی مهاجران زیادی را جذب می کند

 

جوانان، از سرتاسر کشور به این ایالت می آیند. دلیلش هم این است که قیمت مسکن در شهرهای رالی و شارلوت نسبتا کم تر است و فرصت شغلی زیاد!

 

12) رشد اقتصادی در کارولینای شمالی بالاست

 

در سالهای 2013 تا 2016، میزان تولید ناخالص داخلی کارولینای شمالی بسیار زیاد بود. البته نمی توان تضمین کرد که همواره این رشد با این سرعت ادامه یابد، اما به هر حال آینده اقتصادی این ایالت خوب است.

 

13) این یک ایالت جنوبی است!

 

چای شیرین، لهجه خاص مردم، خون گرمی افراد، کباب های خوش مزه و … همگی ویژگی های جنوبی ها هستند که در این ایالت به وضوح مشاهده می شود.

 

14) تنوع نژادی در این ایالت زیاد است

 

در این ایالت، جمعیت لاتین تبارها و آسیایی ها با سرعت بسیار زیادی در حال رشد است.

 

15) نوشیدنی Cheerwine از محبوبیت زیادی برخوردار است

 

این نوشیدنی با طعم آلبالو در کارولینای شمالی محبوب است،  اما در سایر ایالت های آمریکا خیلی شناخته شده نیست. البته این نوشیدنی شکر زیادی دارد و خوب نیست به طور روزانه مصرف شود!

 

  • نقل مکان به یک مکان جدید می تواند پیامدهای مالی زیادی داشته باشد. ابزار رایگان SmartAsset شما را با حداکثر سه مشاور مالی که در منطقه جدید شما خدمت می کنند مطابقت می دهد، و می توانید بدون هیچ هزینه ای با مشاوران خود مصاحبه منید تا تصمیم بگیرید کدام یک برای شما مناسب است. اگر آماده هستید مشاوری پیدا کنید که بتواند به شما در دستیابی به اهداف مالی کمک کند، همین الان شروع کنید.
  • بررسی کنید که آیا می توانید هزینه های زندگی را پرداخت کنید یا نه.
  • به دنبال خرید خانه هستید؟ ماشین حساب وام مسکن کارولینای شمالی را امتحان کنید تا بازپرداخت های ماهانه پیش بینی شده خود را بیابید.

 

ترجمه: مسکن آمریکا | منبع: smartasset.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.