کدام یک بهتر است: ساخت خانه شخصی یا خرید خانه ای که از قبل ساخته شده؟

Scale model homes on grass

 اگر چه خانه های جدیدتر قیمت های بیش تری هم دارند، اما در عوض هزینه تعمیرات و نگهداری از آن ها کم تر است. از طرفی بسیاری از مردم دوست ندارند وقت زیادی صرف ساخت خانه جدید بکنند. مسکن آمریکا، با انتخاب گزیده ای از مقاله منتشر شده در سایت زیلو، مزایا و معایب هر دوی این خانه ها را به شما معرفی می کند.

 

  • مزایای ساخت خانه شخصی

طرح خانه: اگر با یک پیمانکار قرارداد بسته اید، می توانید خانه جدید خود را به هر نحوی که دوست دارید بسازید. اگر هم خانه ای با ساخت جدید تر می خرید، به احتمال زیاد اتاق های این خانه بزرگ و نورگیر خواهند بود. نیز آشپزخانه ها بیش تر به “اوپن” هستند و می توانید از آشپزخانه به همه جای خانه نظارت داشته باشید.

شخصی سازی ساختمان: اگر خانه ای در حال ساخت است، می توانید با پیمانکار صحبت کنید و تغییراتی را در خانه جدیدتان ایجاد کنید. البته این کار می تواند هزینه های بیش تری در بر گیرد.

کارایی بیش تر: لوازم خانگی جدید و سیستم های خانگی کم مصرف هستند و در کل رقم قبض هایتان کاهش خواهند یافت!

هوشمند و سالم : خانه های هوشمند به شیوه ای ساخته شده اند که می توانید از راه دور چراغ ها، اینترنت، آب، گاز و … را کنترل کنید. نیز رنگ های اورگانیک و مصالح جدید به نوعی هستند که کیفیت هوای داخل خانه را افزایش می دهند.

تعمیر و نگهداری : خانه های جدید با وسایل و امکانات جدید عمر زیادی دارند و نیازی به صرف مبالغ بالا برای انجام تعمیرات اساسی نیست. نیز گارانتی محصولات باعث می شوند در صورت خرابی، پول کم تری مصرف کنید.

امکانات بیش تر: خانه های جدیدتر معمولا در محل هایی ساخته می شوند که دسترسی به پارک ها و محل های عمومی دارند و می توانید از امکانات موجود بهره ببرید.

زمان بندی : خانه های جدید چیزی حدود 5 الی 6 ماه برای آماده شدن لازم دارند. در این مدت دیگر نیازی نیست نگران رقابت با خریداران دیگر شوید!

  • معایب آن

موقعیت : معمولا ساختمان های جدید را در حومه های شهر که زمین زیادی در دسترس است، می سازند. این مناطق از مرکز شهر دور هستند. در داخل شهر هم ساختمان ها در طبقات بالاتر قرار دارند و معمولا حیاط ندارند.

محوطه سازی : ساختمان های موجود توسط درخت هایی محاصره شده اند که سر و صدای ترافیک و باد و … را از بین می برند. معمولا برای ساختن ساختمان جدید این درخت ها قطع می شوند رشد درخت های جدید سال ها طول می کشد.

طرح خانه : سازندگان، به ویژه در مجتمع ها، ساختمان ها را شبیه به هم می سازند تا با سلیقه خریداران بیش تری بخورد. بعد ها اگر بخواهید خانه تان را تغییر دهید، باید خودتان خرج رنگ آمیزی خارجی ساختمان را بپردازید.

انتظار : اگر خانه جدیدی را می خواهید بسازید، باید حداقل 5 یا 6 ماه منتظر بمانید.

ترجمه: مسکن آمریکا | منبع: zillow.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.