مزایا و معایب تمدید اجاره نامه به صورت ماهانه

معمولاً قرارداد اجاره به مدت یک سال بسته می شود، اما می‌توانید به مدت سه ماه الی 2 سال هم قرارداد ببندید. نوع دیگری از قرارداد اجاره وجود دارد که به صورت ماهانه تمدید می‌شود و مستاجر می‌تواند با اطلاع قبلی به صاحب خانه (معمولاً 30 الی 60 روز قبل) اقدام به نقل مکان کند و خانه را تخلیه کند. مسکن آمریکا، با انتخاب گزیده ای از مقاله منتشر شده در وبسایت realestate، مزایا و معایب این قرارداد ها را به شما معرفی می کند:

دلایل خوبی برای انتخاب این نوع از قرارداد، به شرح زیر می باشند:

  • ممکن است مجبور شوید به سرعت نقل مکان کنید: پس از اتمام قرارداد یک ساله، می‌توانید قرارداد سالانه جدیدی ببندید یا قراردادی که به صورت ماهانه تمدید می شود، عقد کنید. حتی اگر صاحب خانه این گزینه را در اختیارتان نگذارد، می‌توانید این مسأله را با او درمیان گذارید. اگر آینده نامشخصی دارید و معلوم نیست نقل مکان خواهید کرد یا ازدواج خواهید کرد یا … بهتر است این نوع از قرارداد را انتخاب کنید.
  • شما دارای هم اتاقی می باشید: شاید هم اتاقی نخواهد یک سال دیگر هم با شما به زندگی در یک خانه ادامه دهد، بنابراین برای جلوگیری از پیش آمدن مشکلات، می‌توانید قرارداد ماهانه با صاحب خانه ببندید.
  • هیچگونه جریمه ای در مورد لغو این نوع اجاره نامه وجود ندارد: اگر خانه جدیدی بخرید و پیش از اتمام مدت زمان قرارداد سالانه خود مجبور به نقل مکان شوید، باید تا اتمام قرارداد اجاره پرداخت کنید، حتی اگر در آن خانه زندگی نکنید! این در حالیست که در قرارداد ماهانه، چنین مشکلاتی وجود ندارد..
  • خانه بعدی شما در دست ساخت است: اگر خانه‌ای در دست ساخت دارید یا می‌خواهید آپارتمانی بخرید که هنوز درست نشده است، بهتر است این نوع قرارداد را انتخاب کنید تا انعطاف بیشتری داشته باشید.

حال باید بدانید این نوع قرارداد معایب خاص خود را هم دارد. به لیست زیر توجه کنید.

  • به احتمال زیاد اجاره بهای بیشتری می پردازید: این قرارداد انعطاف زیادی دارد اما مجبورید هزینه بیش تری برای اجاره پرداخت کنید! معمولاً هزینه اجاره در این نوع از قراردادها، 30 الی 130 دلار بیش تر است. حتی در شهرهای بزرگ‌تر با بازار های رقابتی، این هزینه می‌تواند چند صد دلار هم بیش تر باشد!
  • صاحب خانه هم می تواند به اجاره نامه خاتمه دهد: داشتن قابلیت نقل مکان با یک اطلاعیه ساده به مدت 30 روز قبل، ممکن است برای شما ایده آل باشد، اما به خاطر داشته باشید که صاحب خانه شما نیز همین اختیار را دارد. افرادی که این نوع از اجاره را پیشنهاد می دهند، معمولاً یا قصد دارند در آینده‌ای نزدیک خانه فعلی را خراب کنند و تغییرات جدی در آن به وجود بیاورند، پس احتمال اینکه صاحب خانه از شما بخواهد خانه را تخلیه کنید خیلی زیاد است.
  • صاحبخانه ممکن است قبول نکند: بسیاری از صاحب خانه‌ها بنابر دلایل مختلفی، دوست ندارند این نوع از قرارداد ها را با مستاجران ببندند و شما هیچ راه دیگری ندارید!
  • شما امتیازاتی را از دست خواهید داد: با عقد قراردادهای طولانی مدت، می‌توانید از امتیازاتی چون اجاره بهای کم‌تر یا امکانات رایگان و … برخوردار شوید. این در حالیست که قراردادهای ماهانه چنین امتیازاتی را معمولاً در حتیار مستاجران قرار نمی دهند.

قصد خرید یا فروش خانه دارید ولی نمی دونید از کجا باید شروع کنید؟ برای دریافت مشاوره رایگان به زبان فارسی با شماره 2026304803 تماس بگیرید

ترجمه: مسکن آمریکا | منبع: realestate.usnews.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.