چگونه امکان دارد درخواست وام مسکن شما حتی بعد از تایید اولیه آن رد شود!

آیا می دانید حتی بعد از دریافت فرم Pre-approval برای وام مسکن و یا دقیقا ساعاتی قبل از عقد Closing امکان رد درخواست وام خرید خانه وجود دارد؟

 

یک قدم پولی ،مالی و یا کردیتی اشتباه قبل از کلوزینگ می تواند نه تنها بر روی شرایط و نرخ بهره وام خرید خانه اثر منفی بگذارد، بلکه در برخی موارد می تواند منجر به رد درخواست وام خانه شود. برای جلوگیری از این مساله٬ لازم است قدمهای مالی و کردیتی خود را بسیار حساب شده بردارید. موارد زیر برخی از مهمترین اقدامات مالی و کردیتی نادرست قبل از کلوزینگ می باشند.

برای دریافت گزارش هفتگی نرخ سود وام مسکن آمریکا و همچنین مطالعه مقالات مفید مسکن به زبان فارسی به صفحه فیسبوک، تلگرام، و یا اینستگرام “مسکن آمریکا” بپیوندید.

  • فرض کنید بعد از دریافت تایید اولیه ٬مبلغ ۱۰۰ هزار دلار بابت پیش‌پرداخت٬ هزینه های کلوزینگ و حداقل سه ماه پرداخت ماهیانه را در حساب پس انداز خود نگهداری می کنید. اشتباه مالی اینجا اتفاق می افتد مبلغ ۱۰۰ هزار دلار را از حساب پس انداز خود خارج و برای انجام معاملات در بازار سهام مورد استفاده قرار می دهید با این امید که تا قبل از کلوزینگ نوسانات بازر سهام منجر به افزایش دارایی شما شود. توجه داشته باشید به دلیل نوسانات بالای بازار سهام که منجر به تغییرات شدید قیمت سهام می‌شود ۱۰۰ هزار دلار شما در بازار سهام از نظر وام دهنده معادل ۷۰ هزار دلار دارایی در نظر گرفته می شود. نکته مهم اینجاست که دارایی شما با انتقال پول از شکل پس انداز بدون ریسک به شکل سرمایه گذاری ریسک بالا احتمالا کاهش می یابد. حال با کاهش احتمالی ارزش سهام دارایی شما باز هم کاهش یافته و متعاقبا از دیدگاه وام دهنده دارایی شما برای پوشش دادن پیش پرداخت و سایر هزینه های مرتبط با وام خریدخانه ناکافی خواهد بود و همین مساله می تواند منجر به رد درخواست وام خانه قبل از کلوزینگ شود.
  • شاید درخواست یک حساب کردیتی جدید و یا درخواست افزایش محدودیت یک کردیت کارت مشکل جدی برای وام خرید خانه ایجاد نکند ولی اقدام برای دریافت چندین حساب کردیتی به خصوص در زمان کوتاه و قبل از کلوزینگ نشان دهنده ریسک کردیتی بالاست. هر کدام از این درخواستها باعث ایجاد یک hard inquiry برروی کردیت می گردند. بنابراین وجود inquiry های متعدد قبل از کلوزینگ نشان دهنده ریسک کردیتی بالا است. به این معنی که اگر شخص در آینده اقدام به استفاده از تمام کردیت کارتهای خود، من جمله کارتهای جدید نماید، این احتمال قوی وجود دارد به دلیل بدهی های سنگین ایجاد شده بر روی کردیت کارت ها ٬شخص نه تنها قادر به بازپرداخت بدهی‌های کردیت کارت نیست بلکه در بازپرداخت اقساط وام خانه نیز دچار مشگل می گردد. بهتر است تا قبل از کلوزینگ تحت هیچ شرایطی برای دریافت حسابهای کردیتی جدید اقدام ننمایید، در غیر این صورت این مسئله می‌تواند منجر به رد درخواست وام خرید خانه شما قبل از کلوزینگ شود.
  • خرید یک خانه جدید هیجان زیادی هم با خود به همراه دارد و شما را تشویق به خرید وسایل و مبلمان جدید می‌کند و یا حتی شاید به یک اتومبیل جدید برای پارکینگ خانه جدید فکر کنید. تمام این موارد قابل درک هستند و غیر قابل چشم پوشی. مشکل زمانی به وجود می آید که خریدهای بزرگ و عمده یاد شده از طریق فاینانس و یا کردیت کارت قبل از کلوزینگ انجام شود. در رابطه با مسائل مالی باید دقت کافی را داشته باشید. یادتان باشد در اکثر موارد در فرآیند دریافت وام خرید خانه٬ گزارش کردیت دو بار چک و بررسی می گردد. بار اول جهت دریافت تایید اولیه و بار دوم چند ساعت قبل از کلوزینگ. حال اگر بار دوم و قبل از کلوزینگ٬ وام دهنده در حین بررسی گزارش کردیت متوجه تغییرات جدید در درصد بدهی های موجود شود، به احتمال زیاد خواست وام خرید خانه وارد یک چالش مهم می شود. البته انجام هزینه های کوچک با استفاده از کردیت اهمیت چندانی ندارد ولی توصیه می شود از انجام خریدهای بزرگ با کردیت کارت‌ و یا فاینانس قبل از کلوزینگ خودداری نمایید.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.