آیا در آمریکا اجاره دادن اتاقی که از آن استفاده نمی کنید، فکر خوبی است؟

قصد خرید یا فروش خانه دارید ولی نمی دونید از کجا باید شروع کنید؟ برای دریافت مشاوره رایگان به زبان فارسی با شماره 2026304803 تماس بگیرید

اگر می خواهید اتاق اضافه، واحد مسکونی ضمیمه شده یا زیرزمین خانه خود را اجاره دهید، بهتر است پیش از این کار به نکات زیر که مسکن آمریکا با انتخاب گزیده ای از مقاله منتشر شده در وبسایت Investopedia گردآوری کرده است، توجه فرمایید.

نکات کلیدی

  • اجاره دادن یک اتاق در خانه، یک طبقه از خانه، یا یک گاراژ یا قسمت دیگری از آن ممکن است فکر خوبی به نظر برسد، اما کاملا بدون ریسک نیست.
  • با اجاره دادن، علاوه بر مالیات ایالتی و محلی، باید مالیات درآمد اجاره را هم به دولت بپردازید. البته می توانید با صرف هزینه روی ملک روی این مالیات تخفیف بگیرید.
  • شما دقیقا نمی دانید با اجاره دادن ملک خود به یک شخص ناشناس، آیا آن شخص خواسته یا ناخواسته به خانه شما آسیب می زند یا نه، آیا اجاره را سر وقت پرداخت می کند یا نه، و آیا ملک شما را خراب می کند یا نه.
  • اگر اطلاع کافی از قوانین اجاره در ایالت خود ندارید، ممکن است به طور ناخواسته یا خواسته برخی قوانین را زیر پا بگذارید و مجازات قانونی شوید.
  • این خطر وجود دارد که مستاجر شما پس از پایان مدت اجاره از ترک خانه امتناع ورزد و مجبور شوید مراحل تخلیه ملک به طور رسمی را طی کنید، که هم پرهزینه و هم پر استرس است.

به درآمد ناشی از دریافت اجاره، مالیات تعلق می گیرد

اگر می خواهید هر ماه مقدار معینی درآمد از اجاره دادن کسب نمایید، به خاطر داشته باشید که بخشی از درآمد ناشی از اجاره شما را باید به عنوان مالیات پرداخت کنید. میزان مالیاتی که بر این درآمد پرداخت می کنید، نرخ مالیات حاشیه ای (marginal tax rate) است. مثلا اگر در گروه مالیاتی حاشیه ای 25 درصد قرار داشته باشید و ماهانه 800 دلار درآمد اجاره دریافت کنید، پس از کسر مالیات آن تنها 600 دلار در دستتان باقی خواهد ماند. مالیات ایالتی و درآمد محلی هم بخشی از این مبلغ را به خود اختصاص خواهند داد.

البته می توانید با صرف هزینه روی ملک اجاره ای، مثلا تبلیغات، بیمه، تعمیرات، تهیه لوازم ضروری، استهلاک و… از این مبلغ مالیات بکاهید.

می توانید درخواست اجاره بالاتر کنید، اما فقط می توانید به اندازه ظرفیت بازار درخواست کنید و هر چیز دیگری نیز مشمول مالیات خواهد شد.

امکان وارد کردن خسارت به ملک شما توسط مستاجر وجود دارد.

حتما می دانید که باید پیش از آمدن مستاجر مبلغ ودیعه را از او دریافت کنید تا هرگونه آسیب غیرعادی به اموال توسط مستاجر را جبران کند.

با این حال، بعضی اوقات مستاجرین باعث وارد آوردن خسارت گسترده به املاکی که اجاره می کنند، می شوند. این خسارت ممکن است از روی سهل انگاری باشد- مثلا درب را قفل نمی کنند و خانه شما سرقت می شود، یا به عنوان مثال، سیم برق فرسوده باعث آتش سوزی می شود، اما فقط به این دلیل که خسارت عمدی نبوده است، به معنای آن نیست که تأثیر منفی مهمی بر شما نخواهد داشت.

بیمه صاحبان خانه خسارات مالی را جبران می کند، اما به هر حال وقت و انرژی زیادی باید روی بازسازی خانه بگذارید و ممکن است از لحاظ روحی آسیب ببینید. نیز ممکن است مستاجر نکات بهداشتی را رعایت نکند و باعث ورود حشرات موذی به خانه شود که از بین بردنشان هزینه در بر دارد.

دیده شده که مستاجرین در ملک اجاره ای حتی در حال توزیع یا تولید مواد مخدر بوده اند و صاحب خانه مجبور به شکایت شده است.

ممکن است ناخواسته قانون را بشکنید

قانون مالک-مستاجر دارای بندهایی است که ممکن است بسیاری از صاحب خانه ها از آن آگاهی نداشته باشند و ناخواسته دچار دردسر قانونی شوند. این قوانین شامل موارد زیر است:

  • عدم اطلاع قبلی و یا اخذ مجوز مناسب قبل از ورود به واحد مستاجر، در نتیجه نقض حریم خصوصی مستاجر.
  • عدم تأمین مسکن ایمن، قابل سکونت و با مرمت مناسب. ممکن است مسکن شما دارای کاستی هایی باشد که از نظر شما مشکلی ندارد، ولی با آمدن مستاجر به دردسر تبدیل خواهند شد.
  • اجاره دادن واحدی که دارای قارچ و کپک است که می تواند باعث مریضی مستاجر شود.
  • نقض دستورالعمل های اداره شهرسازی. به عنوان مثال، در برخی محله ها تعداد افرادی که می توانند یک ملک را براساس فوت مربع و / یا تعداد اتاق خواب های موجود در آن اشغال کنند، محدود شده است.
  • عدم ارائه یا حفظ امکاناتی که به مستاجر قول آن را داده اید مانند استخر
  • گرفتن پول پیش متجاوز از حد حداکثری تعیین شده ایالتی، استفاده نامناسب از آن یا عدم بازگرداندن آن در یک بازه زمانی لازم در هنگام ترک خانه توسط مستاجر
  • عدم تأمین گرمای کافی یا تهویه مطبوع

این نواقص می تواند باعث از دست دادن مستاجر شود، یا در بدترین حالت مستاجر از دستتان شکایت کند. حتما این قوانین را که مختص هر ایالت است، مطالعه کنید.

مستاجر شما خانه را تخلیه نمی کند

احتمالاً نمی خواهید بخشی از خانه خود را برای همیشه اجاره دهید. اگر وضعیت خانواده شما تغییر کرد – به عنوان مثال ، تصمیم می گیرید فرزندی داشته باشید یا می خواهید والدین خود را در آنجا اسکان دهید – ممکن است نیاز باشد که مستاجر شما خانه را خالی کند.

شاید هم دیگر نیازی به درآمد حاصل از اجاره نداشته باشید یا از شخصیت و رفتار مستاجر خوشتان نمی آید و می خواهید ملک را تخلیه کند. شاید هم مستاجر دیگر اجاره پرداخت نمی کند.

بیشتر اجاره نشین ها افراد شایسته ای هستند که وقتی نمی توانند اجاره را پرداخت کنند یا وقتی اجاره نامه آنها تمام می شود، ملک را تخلیه می کنند، اما بعضی اوقات مستاجر ملک را تخلیه نمی کند. در این موارد ، شما باید مراحل تخلیه ملک را طی کنید. قوانین تخلیه سختگیرانه است و ممکن است نیاز به استخدام وکیل داشته باشید که هزینه بر است.

سخن آخر

توجه کنید که اجاره دادن ملک دارای نکات مثبت و منفی است و این بر عهده صاحب خانه است که این نکات را بسنجد. همچنین ممکن است قوانین وام مسکن شما را از اجاره دادن ملک منع کند.

ترجمه: مسکن آمریکا l منبع: investopedia.com

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.