افزایش نرخ مبنای فدرال رزرو برای وام گیرندگان وام مسکن چه معنایی دارد؟

مسکن آمریکا با انتخاب گزیده ای از مقاله منتشر شده در وبسایت magazine.realtor، در مورد تأثیر افزایش نرخ مبنای کوتاه مدت فدرال رزرو بر وام گیرندگان وام مسکن، توضیحاتی را ارائه می دهد.

تحلیلگران مالی می گویند که پس از اعلام فدرال رزرو مبنی بر این که برای اولین بار در سه سال گذشته نرخ مبنای کوتاه مدت خود را افزایش می دهد، خریداران خانه می توانند انتظار هزینه های استقراض بیشتری را در کل داشته باشند. انتظار می رود بانک مرکزی تا پایان سال نرخ بهره خود را شش برابر افزایش دهد زیرا تلاش می کند بالاترین تورم 40 سال اخیر را مهار کند.

نرخ فدرال رزرو، که نرخ بهره ای است که بانک ها با آن به یکدیگر وام می دهند، اغلب به طور غیر مستقیم بر نرخ بهره وام مسکن تأثیر می گذارد. جیکوب چنل (Jacob Channel)، تحلیل گر ارشد Lending Tree به شبکه تلویزیونی CNBC گفت: انتظار می رود که نرخ بهره وام های مسکن بلند مدت با نرخ ثابت بالاتری حرکت کند و میانگین بهره وام مسکن 30 ساله با نرخ ثابت که بالای 4 درصد است، احتمالاً به افزایش خود ادامه خواهد داد.

شبکه تلویزیونی CNBC نمونه ای از این که این امر چگونه می تواند بر وام گیرندگان تأثیر بگذارد ارائه کرد: در وام های 30,000 دلاری 30 ساله با نرخ 4 درصد، وام گیرندگان ممکن است حدود 1,432 دلار در ماه بازپرداخت قسط وام داشته باشند. اگر این نرخ بهره به 4.5 درصد افزایش یابد، بازپرداخت قسط همان وام مسکن 1,572 دلار در ماه خواهد بود.

کارشناسان مالی توصیه می کنند که وام گیرندگانی که وامی با نرخ بهره قابل تنظیم دارند، قبل از هرگونه افزایش بیشتر نرخ بهره وام، وام خود را به وامی با نرخ بهره ثابت ریفایننس کنند.

 

قصد خرید یا فروش خانه دارید ولی نمی دونید از کجا باید شروع کنید؟ برای دریافت مشاوره رایگان به زبان فارسی با شماره 2026304803 تماس بگیرید

ترجمه: مسکن آمریکا l منبع: magazine.realtor

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.