چک لیست برای بررسی مصرف انرژی در خانه

ما راه های زیادی برای اندازه گیری میزان کارآیی شغل، اتومبیل و سایر بخش های زندگی خود داریم. اما چگونه کارآیی خانه خود را اندازه گیری می کنید؟ پاسخ ساده است: بررسی و ممیزی انرژی خانه. اگرچه ممکن است دلهره آور به نظر برسد، انجام بررسی انرژی در خانه بسیار ساده است و شما می توانید بیشتر آن را به تنهایی انجام دهید.

مسکن آمریکا با انتخاب گزیده ای از مقاله منتشر شده در وبسایت redfin، به تشریح بررسی انرژی خانه و این که چگونه می توانید آن را انجام دهید می پردازد.

بررسی و ممیزی انرژی خانه چیست؟

بررسی و ممیزی انرژی خانه، ارزیابی مصرف انرژی در خانه است. این ارزیابی به شما کمک می کند تا تعیین کنید که خانه تان چقدر انرژی مصرف می کند، ناکارآمدی ها در کجای خانه وجود دارند و برای صرفه جویی در مصرف انرژی کدام راه حل ها را باید در اولویت قرار دهید.

1- بررسی عایق بندی خانه.

عایق بندی مناسب برای کنترل دمای خانه شما بسیار مهم است. هر گونه شکاف و اختلال در عایق بندی خانه شما می تواند در نگهداری هوای گرم یا سرد در خانه مشکل ساز باشد، زیرا هوای گرم یا سرد بیرون می تواند به داخل خانه نفوذ کند.  در این صورت سیستم تهویه مطبوع یا سیستم گرمایش خانه باید سخت تر کار کند که منجر به افزایش هزینه های مصرف برق یا گاز می شود.

برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی، بررسی کنید که عایق دیوارها کاملاً پر شده باشند و شکافی در آنها وجود نداشته باشد. بررسی کنید که اتاق های زیر شیروانی نیز کاملاً عایق بندی شده باشند.

2- سیستم های گرمایشی و سرمایشی را مورد بازرسی قرار دهید.

گرمایش و تهویه مطبوع مهم ترین هزینه های صورتحساب انرژی هستند، برای حفظ کارآیی سیستم های گرمایش و سرمایش خود، از نوار پسب برای مسدود کردن نشتی در کانال های هوا، عایق بندی کانال ها، عایق بندی کانال ها و لوله هایی که در فضاهای گرم نشده قرار دارند استفاده کنید و در صورت نیاز فیلترها را تعویض نمایید. شما باید حداقل سالی یک بار سیستم های گرمایشی و سرمایش خانه خود را مورد بازرسی قرار دهید.

3- لوازم خانگی خود را مورد بررسی و بازرسی قرار دهید.

به خاطر داشته باشید که لوازم برقی در صورت اتصال به برق انرژی مصرف می کنند، حتی اگر از آنها استفاده نشده و در حال کار نباشند. یکی از راه های کاهش مصرف انرژی انتخاب وسایلی با برچسب ENERGY STAR است. محصولات دارای این برچسب استانداردهای عملکرد و کارایی خاصی را دارند.

4- یخچال خانه خود را مورد بازرسی قرار دهید.

یخچال شما یکی از پرکارترین لوازم خانه شما است. یخچال خانه تقریباَ در هر 24 ساعت 7 ساعت کار می کند و این حجم کاری سخت منجر به عدم کارآمدی آن در طول زمان می شود. یکی از راه های سنجش این که آیا یخچال شما انرژی هدر می دهد این است که بررسی کنید درب آن چقدر محکم بسته می شود. برای این کار یک تکه کاغذ لای در یخچال قرار دهید، و در حالتی که در یخچال بسته است، کاغذ را از لای در بیرون بکشید. اگر کاغذ به راحتی و بدون هیچ مقاومتی بیرون بیاید، پس یخچال شما بیشتر از آنچه که باید کار می کند و بیشتر انرژی مصرف می کند. سن یخچال یکی دیگر از شاخص های یک یخچال ناکارآمد است. اگر بیش از 15 سال است که یخچال فعلی خود را دارید، فکر جایگزین کردن آن با یک یخچال جدید باشید، زیرا مدل های قدیمی تر نسبت به همتایان جدید خود انرژی بیشتری مصرف می کنند.

5- لامپ های خانه خود را مورد بازرسی قرار دهید.

اگر خانه شما همچنان از لامپ های رشته ای سنتی استفاده می کند، می توانید با تعویض آنها با لامپ های LED کاهش مصرف انرژی قابل ملاحظه ای را در قبض برق خود مشاهده نمایید. لامپ های LED حدود 90 درصد انرژی کمتری نسبت به همتایان رشته ای خود برق مصرف می کنند و می توانند تا 25 درصد بیشتر دوام بیاورند. اگرچه آنها کمی گرانتر از لامپ های سنتی هستند، اما می توانید مطمئن باشید که آنها به مرور زمان هزینه های گرانتر بودن خود را جبران خواهند کرد.

6- نشتی هوا را پیدا و مهر و موم کنید.

نشت هوا می تواند تلاش شما برای کنترل دمای خانه را تضعیف کند. این نشتی ها می توانند در اطراف پریزهای برق و لوله ها باشند. مواظب وجود ترک در فونداسیونیا سایدینگ و همچنین چهارچوب در یا پنجره ها باشید. نوک انگشتان خود را خیس کرده و آنها را در اطراف چهارچوب در یا پنجره بگردانید تا احساس وجود رانش هوا بشوید و یا دستمالی را بالا بگیرید و ببینید که آیا تکان می خورد یا خیر. در صورت وجود نشتی بین در یا چهارچوب آن، برای مهر و موم کردن آن از نوار درزگیر استفاده کنید. نشتی های بین چهارچوب پنجره و دیوار را با بتونه درزگیری کنید. قبل از اضافه کردن سیستم های تولید انرژی خورشیدی یا دیگر انرژی های تجدید پذیر، همیشه باید ابتدا عملکرد ساختمان و کارآیی انرژی آن را بهبود بخشید.

7- آبگرمکن ها را مورد بررسی قرار دهید.

یک خانواده معمولی می تواند در روز حدود 60 گالن آب گرم را برای کارهایی مانند لباسشویی، ظرفشویی و دوش گرفتن مورد استفاده قرار دهد. بنابراین جای تعجب نیست که آب گرم می تواند بیش از یک چهارم هزینه هزینه انرژی شما را ایجاد کند. اقداماتی وجود دارد که می توانید برای کارآمدتر کردن آبگرمکن خانه خود انجام دهید. اکثر آبگرمکن های تولید شده در 10 سال گذشته عایق حرارتی کافی دارند، اما آبگرمکن های قدیمی ممکن است اینطور نباشند. دستتان را روی بدنه آبگرمکن بگذارید. اگر احساس گرما کردید، می توانید آن را توسط یک پتوی مخصوص آبگرمکن عایق بندی کنید. عایق آبگرمکن می تواند تلفات حرارتی را تا 45 درصد کاهش دهد و تا 16 درصد در صورتحساب مصرف انرژی توسط آبگرمکن صرفه جویی کند. علاوه بر این توصیه می شود که آبگرمکن خود را پس از حدود 15 سال کار تعویض نمایید.

8- با افراد حرفه ای و متخصص تماس بگیرید تا یک بازرسی گسترده تر برای مصرف انرژی خانه شما انجام دهند.

شما می توانید بساری از کارهای ضروری برای بازرسی و بررسی مصرف انرژی خانه را به تنهایی انجام دهید. با این حال برای به دست آوردن دقیق ترین تصویر از وضعیت انرژی خانه خود، بهتر است با افراد متخصص تماس بگیرید، زیرا آنها مجموعه وسیعی از ابزارها را برای ارزیابی خانه شما دارند. یکی از این ابزارها اسکن ترموگرافی است. اسکن های ترموگرافی از دوربین های مادون قرمز برای تشخیص گرما و شناسایی مناطقی که گرما از دست می دهند هستند. به عنوان مثال، اسکن های ترموگرافی نشتی هوا را مشخص می کنند تا معلوم شود که خانه در کجا ممکن است به عایق بیشتری نیاز داشته باشد.

 

قصد خرید یا فروش خانه دارید ولی نمی دونید از کجا باید شروع کنید؟ برای دریافت مشاوره رایگان به زبان فارسی با شماره 2026304803 تماس بگیرید

ترجمه: مسکن آمریکا l منبع:redfin.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.