با شروع کاهش شیوع کروناویروس در آمریکا، تقاضا برای خرید خانه افزایش می یابد

قصد خرید یا فروش خانه دارید نمی دونید از کجا باید شروع کنید؟ برای دریافت مشاوره رایگان به زبان فارسی با شماره 2026304803 تماس بگیرید

تعدادی از ایالت ها اعلام کرده اند که آرام آرام قوانین سخت گیرانه فاصله گذاری اجتماعی را بر می دارند، و این باعث شده که بازار مسکن هم دوباره شروع به فعالیت کند. مسکن آمریکا، با انتخاب گزیده ای از مقاله منتشر شده در سایت housingwire، اخبار زیر را به اطلاع شما می رساند.

در هفته های اخیر، به دلیل این که مردم نمی توانستند از خانه مورد علاقه خود بازدید کنند، یا شرایط اقتصادی بدی داشتند، اقدام برای دریافت وام مسکن و خرید مسکن کم شده بود، اما با توجه به اطلاعات به دست آمده از Mortgage Bankers Association (MBA)، اخیرا اقدام برای دریافت وام مسکن به بیشترین مقدار خود در یک ماه رسیده است.

جوئل کان (Joel Kan)، معاون پیش بینی اقتصادی و صنعتی وابسته به MBA، می گوید: “اقدام برای خرید مسکن در 5 سال گذشته به کم ترین مقدار خود رسیده بود، که در عرض یک هفته 12 درصد افزایش داشت و به بیشترین مقدار خود در یک ماه رسیده است.”

كان افزود: ” فعالیت خرید مسکن در 10 ایالت بزرگ آمریکا افزایش یافته است، زیرا محدودیت های مربوط به ویروس کرونا به آرامی در بازارهای مختلف كاهش می یابد. در ایالت های کالیفرنیا و واشنگتن نیز افزایش فعالیت خرید مشاهده می شود، در حالی که در شهر نیویورک پس از کاهش فعالیت خرید مسکن در پنج هفته گذشته، شاهد افزایش چشمگیر خرید مسکن بوده ایم.”

به طور کلی، میزان درخواست های وام مسکن در هفته منتهی به  24 آوریل، به میزان 3/3 درصد کاهش یافته است، اما این کاهش محدود به وام های ریفایننس بوده است.

مطابق با MBA، شاخص بازار ترکیبی (Market Composite Index)، که عددی برای اندازه گیری میزان درخواست وام مسکن می باشد، از هفته گذشته بر اساس تنظیم فصلی به میزان 3/3 درصد کاهش یافته است.

شاخص ریفایننس نیز نسبت به هفته گذشته آن به میزان 7 درصد کاهش یافته است، اما هنوز هم 218 درصد بیشتر از هفته مشابه در سال گذشته بوده است که به دلیل نرخ بهره های کم است.

شاخص خرید فصلی نیز نسبت به هفته گذشته 12 درصد افزایش یافته است. شاخص خرید تنظیم نشده نیز در مقایسه با هفته قبل، 13 درصد افزایش یافته است، اما این شاخص نسبت به هفته مشابه در سال گذشته، 20 درصد کاهش یافته است، اگرچه مقایسه ماه آوریل سال 2020 با ماه آوریل سال 2019 مقایسه خیلی دقیقی نیست.

به گفته کان، با توجه به وضعیت اقتصاد در دو ماه گذشته، افزایش درخواست خرید خانه، یک نشانه مثبت از رشد اقتصادی می باشد.

کان گفت: “بر اساس بررسی MBA، یکی از دلایل افزایش خرید مسکن نرخ بهره های کم است. مثلا نرخ بهره وام ثابت 30 ساله تنها 3.43 درصد است. با این حال، اقدام برای دریافت وام ریفایننس 7 درصد کاهش یافته است، زیرا نرخ بهره این نوع وام بیشتر از وام های خرید است. وام دهندگان نیز از طریق مسیر دریافت وام با ظرفیت مناسب فعالیت می کنند و تغییرات مشاهده شده، در دسترس بودن اعتبار برای وام های ریفایننس نیز به نوبه خود بر نرخ بهره وام تأثیر گذاشته است.”

همچنین، سهم وام های ریفایننس در طول هفته از 75.4 درصد به 71.6 درصد کل وام ها، سقوط کرده است.

در اینجا جزئیات مفصلی از اطلاعات مربوط به درخواست وام مسکن در هفته آخر ماه آوریل بیان شده است:

  • سهم وام های درخواستی از Federal Housing Administration، از 10.3 درصد در هفته قبل به 10.5 درصد افزایش یافته است.
  • سهم وام های درخواستی از Department of Veterans Affairs’، از 13.8 درصد به 13.3 درصد کاهش یافته است.
  • سهم وام های درخواستی از Department of Agriculture، از 0.4 درصد به 0.5 درصد افزایش یافته است.
  • نرخ بهره وام های مسکن ثابت 30 ساله با مبلغ خاص ( 510,400دلار یا کمتر) از 3.45 درصد به 3.43 درصد کاهش یافته است.
  • نرخ بهره وام های مسکن ثابت 30 ساله با مبلغ خاص (بالاتر از 510,400دلار) از 3.81 درصد به 3.72 درصد کاهش یافته است.
  • نرخ بهره وام های مسکن ثابت 30 ساله FHA از 3.33 درصد به 3.39 درصد افزایش یافت.
  • نرخ بهره وام های مسکن ثابت 15 ساله از 3.03 درصد در هفته قبل به 2.98 درصد کاهش یافته است.
  • میانگین نرخ بهره وام های متغیر 5/1 ARM در مقدار 3.29 درصد ثابت ماند.

توجه: کلیه نرخ های بهره ذکر شده در بالا برای وام هایی با نسبت 80 درصد میزان مبلغ وام به ارزش آن بوده است، به این معنی که وام گیرنده، 20 درصد مبلغ وام را به عنوان پیش پرداخت، پرداخت نموده است.

ترجمه: مسکن آمریکا l منبع: housingwire.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.