10 نکته کلیدی که سرمایه گذاران باید در مورد ساختمان های سبز بدانند

مشاوره رایگان خرید و فروش خانه در آمریکا: 2026304803

freepik

محیط زیست همواره در حال تغییر است. بسیاری از صنایع به نوبه خود کارهایی برای کمک به بهبود آن انجام می دهند. ساختمان های سبز هم انواعی از ساختمان ها هستند که سعی می کنند آسیب کمتری به محیط زیست وارد کنند. با اینکه امروزه بسیاری از خریداران به حفاظت از محیط زیست اهمیت زیادی می دهند، سرمایه گذاران اطلاعات زیادی در مورد آن ها ندارند.

مسکن آمریکا، با انتخاب گزیده ای از مقاله منتشر شده در وبسایت forbes، ده مورد را که باید در مورد ساختمان های سبز و سرمایه گذاری و فروش آن ها بدانید، به شما معرفی می کند.

1) به خریداران توضیح دهید که امکانات این ساختمان چه نفعی برایشان دارد

بسیاری از اوقات فروشندگان و سرمایه گذاران، برای فروش ساختمان سبز خود، فقط به نشان دادن گواهینامه آن به خریدار اکتفا می کنند و با حوصله توضیح نمی دهند که این امکانات به چه درد خریدار می خورد. سعی کنید به مشتریان توضیح دهید این امکانات واقعا چه نفعی دارند تا احتمال فروش خود را هم بالا ببرید.

2) باید از نظر مالی مقرون به صرفه باشد

باید هدفی دراز مدت برای استفاده از این نوع ساختمان ها داشته باشید. معمولا خریداران نمی خواهند هزینه بیشتری برای زندگی در این نوع ساختمان ها بدهند، زیرا از نظر مالی برایشان معقول نیست. شما باید به آن ها توضیح دهید که این نوع ساختمان ها در استفاده دراز مدت، از نظر مالی بسیار به نفع خریداران هستند.

3) ساختمان های سبز سالم تر هستند اما هزینه بیشتری می طلبند

ساختمان های سبز از سلامتی بیشتری برخوردار هستند، زیرا در ساخت آن ها از محصولات شیمیایی کمتری استفاده می شود که به کاهش بسیاری از مشکلات تنفسی کمک می کند، اما هزینه ساخت و ساز بالاتری دارند. برای اجزای خنک کننده از منابع طبیعی استفاده می شود و صاحبان خانه کنترل کامل روی دمای خانه ندارند.. از نظر بازده سرمایه گذاری، ممکن است کمی گران برایتان تمام شوند، زیرا برای سود کردن باید در دراز مدت از آن ها استفاده شود.

4) کل چرخه زندگی ساختمان باید در نظر گرفته شود

سرمایه گذاران هنگام احداث ساختمان سبز باید کل چرخه عمر ملک را در نظر بگیرند. قبل از تصمیم گیری در مورد احداث یک ساختمان سبز، امکان پذیری و قابلیت اجرای آن را بسنجید. علاوه بر هزینه های طراحی و ساخت، باید هزینه های تعمیر و بهره برداری و نگهداری از آن را هم در نظر بگیرید.

5) در ساختمان های سبز از نظر انرژی صرفه جویی می شود

در ساختمان های سبز انرژی کمتری مصرف می شود و آسیب کمتری به محیط زیست وارد می شود. گواهی LEED دارای سطوح مختلفی است که برای درجه بندی هر ملک تجاری با تأثیر بر ارزش آن مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه بسیاری از شرکت ها هم سعی می کنند محیط های کار سبز فراهم کنند.

6) باید چندین مجوز مختلف دریافت کنید

سرمایه گذاران باید بدانند که تنها داشتن گواهینامه LEED کافی نیست. این ساختمان ها باید دارای گواهی سلامت هم باشند. گواهینامه WELL شامل استانداردهای مربوط به هوا، آب، تغذیه، نور، تناسب، راحتی، صدا، مصالح و… است. با شیوع ویروس کرونا، علاقه به ساختمان های دارای گواهینامه WELL افزایش یافته است. این استاندارد ها ممکن است مشابه همان استاندارد های LEED باشند.

7) ساختمان های سبز می توانند سود را بیشتر کنند

در صورت احداث صحیح این نوع ساختمان ها، می توانید تا 3 برابر بیشتر از انواع ساختمان های دیگر سود کنید. در این نوع ساختمان ها می توان مصرف انرژی را کنترل کرد. بدین ترتیب می توان هزینه بیشتری برای اجاره دادن آن ها در نظر گرفت، و ارزش آن ملک هم بیشتر می شود. افراد بیشتری به سمت این نوع ساختمان ها تشویق می شوند و می توانید با دادن برخی امتیازات، اشتیاق آن ها را هم بیشتر کنید.

8) ساختمان های سبز، مشتریانی با نیازهای خاص جذب می کنند

ساختمان های سبز مشتریان خاص خود را دارند. افرادی که از نظر دولتی مجبورند برخی استاندارد ها را رعایت کنند، یا افرادی که به حفاظت از محیط زیست اهمیت می دهند. اینگونه انتظار می رود که شرکت های بزرگ و کاربران دولتی به بعضی از جنبه های ساختمان های سبز احتیاج داشته باشند، مثلا اقدامات کاهش مصرف برق، صفحات خورشیدی، صرفه جویی در مصرف آب و همچنین استفاده از مواد سبز مانند فرش های تهیه شده از مواد بازیافتی باشد.

9) استفاده از فناوری خانه هوشمند در ساختمان های سبز مهم است

با داشتن تکنولوژی خانه هوشمند در ساختمان های سبز، افراد می توانند با دقت و آگاهی بیشتری خانه خود را طبق خواسته خود مدیریت کنند.

10) ساختمان های سبز بازدهی مخفی دارند

با این که هزینه خدمات شرکت هایی که در زمینه مالیات مشورت می دهند کمی گران است، اما با استفاده از دانش آنها می توانید از راه هایی برای کاهش مالیات ساختمان سبز خود آگاه شوید و از امتیازات مالی در نظر گرفته شده برای آنها، استفاده کنید.

قصد خرید یا فروش خانه دارید ولی نمی دونید از کجا باید شروع کنید؟ برای دریافت مشاوره رایگان به زبان فارسی با شماره 2026304803 تماس بگیرید

ترجمه: مسکن آمریکا l منبع: forbes.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.