تأثیرات قانونی شدن ماری جوانا در آمریکا بر املاک و مستغلات

مشاوره رایگان خرید و فروش خانه در آمریکا: 2026304803

هنگامی که تاریخ املاک و مستغلات آمریکا نوشته شود، فصلی با قانونی شدن ماری جوانا به عنوان یک برهه مهم ارائه خواهد شد. در ابتدا، قانونی شدن این گیاه به نقطه ای برای مشاجره و جنجال تبدیل شده بود. بسیاری نسبت به آینده این محصول مشکوک بودند و آن را یک بمب ساعتی می دانستند که نگرانی های آن پیرامون میزان جرم و جنایت و مصرف در کودکان است. با کمال تعجب تأثیرات مثبت آن بر املاک و مستغلات ناگهانی بود.

مسکن آمریکا با انتخاب گزیده ای از مقاله منتشر شده در وبسایت forbes، در مورد تأثیرات قانونی شدن ماری جوانا بر املاک و مستغلات آمریکا به نکاتی اشاره می کند.

تاکنون 15 ایالت آمریکا و واشنگتن دی سی مصرف تفریحی ماری جوانا و 36 ایالت مصرف پزشکی این گیاه را قانونی اعلام کرده اند. گزارشی از انجمن ملی مشاورین املاک (NAR) نشان می دهد که “در ایالت هایی که ماری جوانای پزشکی و تفریحی بیش از سه سال است که در آنها قانونی شده است، تقاضا برای املاک تجاری بیشتر شده است.”  به طور مشخص ، 42 درصد افزایش تقاضا برای انبارها، 27 درصد افزایش تقاضا برای فروشگاه ها و 21 درصد افزایش تقاضا برای زمین را داشتند. در ایالت هایی که ماری جوانای تفریحی و پزشکی را در طولانی ترین زمان مجاز دانسته اند، افزایش 32 درصدی در اجاره املاک تجاری مشاهده شده است که رشد را نشان می دهد و 30 درصد افزایش اجاره نامه را می توان به خاطر فروش ماری جوانا دانست.

در خصوص املاک مسکونی این تأثیرات ظاهراً متفاوت است. گزارش NAR نشان می دهد که “در ایالت هایی که ماری جوانا بطور قانونی به مدت زیاد مصرف می شد، ارزش املاک مسکونی نزدیک داروخانه ها 27 درصد کاهش و 12 درصد افزایش داشته است.” موجرها بخاطر وفق دادن خود با واقعیت های جامعه، ضمائم و الحاقیه هایی را به اجاره نامه اضافه می کنند. در مواردی که ماری جوانای تفریحی قانونی است، 58 تا 67 درصد از مدیران املاک مسکونی الحاقیه ای به اجاره اضافه می کنند که طبق آن استعمال سیگار در املاک محدود و ممنوع می شود.

در مورد ایالت های کلرادو و واشنگتن، گزارش SSRN مشخص کرد که قیمت مسکن در محله های هر دو ایالت مذکور7  درصد رشد داشته است زیرا داروخانه های ماری جوانا در همان نزدیکی افتتاح شده اند. این تحقیق نشان می دهد که اگرچه ارزش هر نوع خانه ای در آنجا افزایش داشته است، اما تأثیر قانونی شدن ماری جوانا بر خانه های گران تر و خانه های ارزان قیمت متفاوت است.

ولی با این وجود، با قطعیت پیش بینی شده که فروش خرده فروشی ماری جوانای ایالات متحده تا سال 2024 به 37 میلیارد دلار برسد.

در بازارهای مسکن که مصرف تفریحی ماری جوانا کاملاً قانونی است، خریداران بیشتری از جمله مصرف کنندگان این گیاه، کارآفرینان و جویندگان کار بیشتر جذب می شوند. با افتتاح تعداد روزافزون فروشگاه های ماری جوانا، تقاضا برای نیروی کار در حال افزایش است و متعاقباً تقاضا برای خانه نیز رو به افزایش است.  افزایش فروش ملک و اجاره بها بیشترین بازده را خواهد داشت.

جالب است بدانید که تأثیر داروخانه های جدید بر قیمت مسکن تقریباً شبیه تأثیر فروشگاه های مواد غذایی جدید است. ارجحیت محله هایی که داروخانه بیشتری دارند نشان می دهد که فروشگاه های ماری جوانا به طور فزاینده ای به عنوان یکی از بهترین امکانات برای برخی خریداران خانه است.

با هجوم پول نقد، قانونی شدن ماری جوانا غالباً به عنوان ستون فقرات جدید تلاش های اقتصادی قلمداد می شود، به ویژه در جوامع روستایی. حتی نشان داده شده است که مأخذ مالیاتی شهرداری را به طور قابل توجهی تقویت می کند.

با این حال، عناصری وجود دارند که تاثیر ماری جوانا را بر موفقیت یک سرمایه گذاری، و تأثیر مثبت آن بر املاک و مستغلات را تعیین می کنند. از جمعیت و جو سیاسی یک شهر گرفته تا موقعیت جغرافیایی و موقعیت مکانی آن در مجاورت شهری که مصرف ماری جوانا درآن مجاز نیست، هنگام برداشت محصول ماری جوانای قانونی، عوامل زیادی وارد عمل می شوند.  اگر کشورهای همسایه نیز ماری جوانای تفریحی را قانونی کنند، تقاضا برای املاک کاهش می یابد و این تأثیرات نیز کم میشود.  اما پیش بینی آینده سخت است.

اجازه دهید رو راست باشیم: آینده روشن به نظر می رسد. شاید اثرات قانونی شدن ماری جوانا آنچنان بد نباشد که برخی تصور می کردند. شاید این صنعت نوظهور یک نکته منفی داشته باشد. ما هنوز هم می آموزیم که این صنعت جدید را هدایت کنیم.

با این حال، به نظر می رسد که صاحبخانه های مسکونی و تجاری می توانند نفسی عمیق بکشند. در بخش ماری جوانا مستأجران بیشتری جذب می شوند و متعاقباً تقاضا هم بیشتر می شود.  بهترین راهنمایی که می توان به کارگزاران، مالکان و سرمایه گذاران ارائه داد این است که در مورد قانونی بودن این گیاه در هر منطقه‌ای که ساکن می شوند اطلاعاتی کسب کنند.  حقوق خود را بشناسند، حقوق مستاجر خود را بدانند، قوانین را بدانند و بیمه کافی دریافت کنند.

پیش بینی این که قیمت های املاک به دلیل قانونی شدن ماری جوانا همچنان رو به افزایش یا بلاتغییر است، سخت خواهد بود. اما در حال حاضر، باید توجه داشته باشید که به اوضاع نابسامان خرده فروشی املاک کمک می کند و این عین رونق است.

قصد خرید یا فروش خانه دارید ولی نمی دونید از کجا باید شروع کنید؟ برای دریافت مشاوره رایگان به زبان فارسی با شماره 2026304803 تماس بگیرید

ترجمه: مسکن آمریکا l منبع: forbes.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.