5 تخفیف مالیاتی در هنگام فروش خانه در آمریکا: آیا از همه این تخفیف‌ها استفاده کرده‌اید؟

مشاوره رایگان خرید و فروش خانه در آمریکا: 2026304803

ممکن است شما سال 2018 میلادی و تصویب قانون مالیات آن سال، موسوم به قانون کاهش مالیات و مشاغل که موجب تغییر تعدادی از قوانین مالکیت ملکی شد را به یاد داشته باشید. اما مطمئن باشید اگر خانه خود را در سال 2020 فروخته‌اید (و یا قصد دارید در آینده بفروشید)، استفاده از تخفیف‌های مالیاتی در هنگام ثبت پرونده در سازمان خدمات درآمد داخلی (IRS) می‌تواند هزینه‌های شما را کاهش دهد.

مسکن آمریکا با انتخاب گزیده ای از مقاله منتشر شده در وبسایت realtor.com، کلیه تخفیفات مالیاتی (و همچنین معافیت‌های مالیاتی و سایر کسورات) برای فروش مسکن را به طور خلاصه برای شما همراهان گرامی شرح می دهد.

  1. هزینه‌های فروش

این تخفیف زمانی قابل استفاده است که مستقیماً بر فروش خانه‌ای اعمال شود که شما دو سال از پنج سال گذشته را در آن سکونت داشته‌اید. نکته مهم این است که خانه مذکور بایستی محل اصلی زندگی شما باشد، نه ملکی که برای سرمایه‌گذرای خریداری کرده‌اید.

جاشوا زیملمن (Joshua Zimmelman)، رییس شرکت مشاوره مالیاتی وستوود در منطقه راکویل سنتر شهر نیویورک در این باره می‌گوید: «شما می‌توانید در تمامی هزینه‌های مربوط به فروش خانه از جمله هزینه‌های قانونی، انتقال، تبلیغاتی و حق کمیسیون مشاور املاک تخفیف بگیرید.»

به گفته توماس جی. ویلیامز (Thomas J Williams)، حسابرس مالیاتی شاغل در شرکت حسابداری کسب و کارهای کوچک در کیسیمی فلوریدا، این تخفیف‌ها می‌تواند شامل بخش بهسازی خانه جهت فروش نیز بشود.

فقط به خاطر داشته باشید که این تخفیفات مشابه با تخفیفات ارائه شده برای سود وام مسکن اعمال نمی‌شوند. در عوض شما این تخفیف‌ها را در قیمت خانه اعمال می‌کنید، این امر تأثیر مثبتی بر مالیات بر عایدی سرمایه‌ای شما خواهد داشت.

  1. تعمیرات و بازسازی خانه

اگر قصد دارید با بازسازی چند اتاق وضعیت خانه را برای فروش بهتر کنید (و به تبع آن به قیمت بالاتری به فروش برسانید)، می‌توانید برای هزینه‌های بازسازی هم تخفیف بگیرید. این تخفیفات شامل رنگ کردن خانه، بازسازی سقف و یا تعمیر سیستم گرمایشی می‌شود.

البته باید به یک نکته توجه داشته باشید، و آن زمان‌بندی انجام بازسازی است.

به گفته زیملمن: «اگر برای فروش خانه به بازسازی و تعمیر آن نیاز دارید، می‌توانید این هزینه‌ها را برای خود، با اعمال در هزینه‌های فروش، کاهش دهید، به شرط اینکه این تعمیرات در کمتر از 90 روز پیش از بسته شدن قرارداد فروش انجام شوند.»

  1. مالیات بر ملک

به گفته زیملمن این تخفیف مالیاتی تا 10 هزار دلار است. بنابراین اگر تا زمان فروش خانه، مالیات آن را به طور تمام و کمال پرداخت کرده‌اید، می‌توانید از تخفیف مالیات بر ملک سال قبل تا سقف 10 هزار دلار بهره‌مند شود.

  1. سود وام مسکن

در کنار مالیات بر ملک، می‌توانید از تخفیف در بخشی از سود وام مسکن آخرین سالی که مالک خانه بوده‌اید نیز بهره‌مند شوید.

فقط به خاطر داشته باشید که بر اساس قانون مالیاتی 2018، صاحبان خانه جدید (و فروشندگان خانه) می‌توانند تا 750 هزار دلار از سود وام مسکن تخفیف بگیرند. به گفته زیملمن کسانی که پیش از 15 دسامبر سال 2017 وام مسکن دریافت کرده‌اند شامل قانون قبلی می‌شوند و می‌توانند از تخفیف تا سقف 1 میلیون دلار بهره‌مند شوند.

در نظر داشته باشید که تخفیف‌های اعمالی برای مالیات بر ملک و سود وام مسکن بخش به بخش هستند. در نتیجه اگر می‌خواهید این تخفیفات برای شما سود بیشتری داشته باشد، مجموع تخفیف‌های ذکر شده برای هر بخش باید از میزان تخفیف استاندارد بیشتر باشد.

در سال 2020 این ارقام باز هم افزایش یافت و به 12.400 دلار برای افراد مجرد، 18.650 برای سرپرستان خانوار و 24.800 برای زوج‌هایی که اقدام به خرید خانه مشترک می‌کنند رسیده است. موضوعی که پیچیدگی این قوانین را بیشتر از قبل کرده است.

  1. مالیات بر سود سرمایه‌ برای فروشندگان خانه

قانون مالیات بر عواید سرمایه‌ای از نگاه تخصصی یک تخفیف نیست بلکه معافیت مالیانی است، اما در هر حال به کار شما خواهد آمد.

یادآوری می‌کنیم که سود سرمایه، سودی است که فروش خانه، پس از پرداخت تمامی هزینه‌ها به علاوه باقی مانده بدهی وام مسکن، برای شما به ارمغان خواهد آورد. بدیهی است که این سود، شامل مالیات بر درآمد هم می‌شود. اما خبر خوب این است که شما می‌توانید از معافیت مالیات بر عواید سرمایه‌ای تا سقف 250 هزار دلار در صورتی که مجرد باشید و تا سقف 500 هزار دلار در صورتی که متأهل باشید، بهره‌مند شوید. تنها نکته برای استفاده از این معافیت مالیاتی سکونت 2 سال از 5 سال گذشته در خانه فروخته شده است.

به یاد داشته باشید که مالیات بر عواید سرمایه‌ای بر قیمت پایه خانه شما اعمال می‌شود و نه قیمتی که شما خانه را خریداری کرده‌اید. قیمت پایه چیست؟ فرض کنید شما یک خانه را به قیمت 400 هزار دلار خریداری می‌کنید، سپس 100 هزار دلار را هم صرف بازسازی آن می‌کنید، در این صورت قیمت پایه خانه شما 500 هزار دلار است. یک زوج متأهل می‌توانند این خانه را (پس از دو سال سکونت در آن) به قیمت 500 هزار دلار و با معافیت از پرداخت مالیات بر عواید سرمایه‌ای، به فروش برسانند.

به عبارت دیگر، هر چه قیمت پایه خانه شما بیشتر باشد، میزان مالیات پرداختی برای فروش کمتر است. فقط به خاطر داشته باشید که باید رسید تمامی هزینه‌های بازسازی خانه را نزد خود نگه دارید.

به عنوان آخرین نکته، پیگیر روند تغییرات این قانون باشید تا از تغییرات احتمالی اعمال شده در آن با خبر شوید.

رالف دیبوگنارا (Ralph DiBugnara)، نایب رییس شرکت کاردینال فایننشال می‌گوید قانون‌گذاران باید به زودی این قانون را به گونه‌ای تغییر دهند که میزان سکونت مالکان خانه، از دو سال از پنج سال، به پنج سال از هشت سال گذشته تغییر کند.

قصد خرید یا فروش خانه دارید ولی نمی دونید از کجا باید شروع کنید؟ برای دریافت مشاوره رایگان به زبان فارسی با شماره 2026304803 تماس بگیرید

ترجمه: مسکن آمریکا l منبع: realtor.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.