آیا فروشندگانی که از فروش خانه خود سود می برند، مشمول پرداخت مالیات می شوند؟

مسکن آمریکا با انتخاب گزیده ای از مقاله منتشر شده در وبسایت magazine.realtor، در مورد صورتحساب مالیاتی برای فروشندگانی که خانه خود را با سود فروخته اند، به نکاتی اشاره می کند.

بسیاری از فروشندگان خانه از فروش خانه خود سود می برند. اما اگر این سود به اندازه کافی بالا باشد، ممکن است درگیر مالیات بر عایدی از سرمایه شوند. مالیات بر عایدی از سرمایه زمانی شروع می شود که سود حاصل از فروش خانه برای فروشندگان مجرد از 250,000 دلار یا برای زوج های متأهلی که با هم برای فروش خانه خود فایل ایجاد می کنند از 500,000 دلار فراتر رود.

از آنجایی که قیمت خانه افزایش یافته است، صاحبان خانه های قدیمی ممکن است به احتمال زیاد با یک صورتحساب مالیاتی مواجه شوند. جان شولتز (John Schultz)، حسابدار رسمی و شریک در Genske, Mulder & Co در Ontario, Calif، به CNBC گفت: این امر اکنون به بخش بزرگی از گفتگو تبدیل شده است. سود حاصل از فروش خانه به عنوان سود سرمایه در نظر گرفته می شود، اما نرخ مالیات بر آن به درآمد مشمول مالیات فردی که خانه را فایل کرده است بستگی دارد. شبکه تلویزیونی CNBC گزارش می دهد که نرخ های فعلی مالیات 0 درصد، 15 درصد و 20 درصد است.

بسیاری از قوانین بر نرخ مالیات تأثیر می گذارند. به عنوان مثال، فروشندگان خانه باید دو سال از پنج سال قبل از فروش خانه را در این خانه به عنوان محل اصلی سکونت، اقامت داشته باشند، اما اجباری نیست که این دو سال متوالی باشد. شولتز به CNBC گفت: برخی از بازسازی ها و ارتقاء خانه نیز می توانند بر نرخ مالیات تأثیر بگذارند. افزودن پاسیو، استخر شنا، یا سایر ارتقاء ها ممکن است واجد شرایط استثنا باشند، اگر نشان دهند که به ارزش خانه افزوده شده است. صاحبان خانه باید سوابق دقیقی را ثبت نمایند.

شبکه CNBC اخیراً ملاحظات دیگری را برای صاحبان خانه هایی که در فروش خانه خود سود می کنند و در خطر مواجه شدن با یک صورتحساب مالیاتی سنگین هستند، عنوان کرده است.

 

قصد خرید یا فروش خانه دارید ولی نمی دونید از کجا باید شروع کنید؟ برای دریافت مشاوره رایگان به زبان فارسی با شماره 2026304803 تماس بگیرید

ترجمه: مسکن آمریکا l منبع: magazine.realtor

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.