بهترین زمان برای فروش خانه در بازار فعلی آمریکا چه زمانی است؟

اگر درفکر فروش خانه خود هستید، باید بدانید که تعداد خانه های فروشی در حال حاضر کم است. این امر به دلیل این است که در این فصل فروشندگان کمتری خانه های خود را برای فروش فهرست می کنند.

مسکن آمریکا با انتخاب گزیده ای از مقاله منتشر شده در وبسایت keepingcurrentmatters، در مورد بازار فعلی مسکن آمریکا و بهترین زمان برای فروش خانه به نکاتی اشاره می کند.

با نگاهی به ماه های آوریل گذشته از سال 2017، تنها سالی که تعداد کمتری از فروشندگان خانه های خود را فهرست کردند، ماه آوریل سال 2020 بود، زمانی که بیماری همه گیر به بازار مسکن ضربه زد و بازار مسکن را متوقف کرد (در نمودار زیر با رنگ قرمز نشان دهده شده است). در سال های معمولی تر تقریباً 500,000 فروشنده خانه های خود را در ماه آوریل به بازار ارائه می کنند. امسال شاهد ورود کمتر از 400,000 فروشنده به بازار در ماه آوریل بودیم (نمودار زیر را ملاحظه نمایید):

در حالی که عواملی در این روند نقش دارند، چیزی که موجودی را در حال حاضر پایین نگه می دارد این است که برخی از صاحبان خانه تمایلی به نقل مکان به یک خانه دیگر ندارند، زیرا نرخ بهره وام مسکنی که در خانه فعلی شان دارند کمتر از نرخ بهره ای است که امروز می توانند در خانه بعدی خود دریافت کنند که به آن قفل نرخ بهره وام مسکن می گویند. همانطور که یک نظرسنجی اخیر از Realtor.com توضیح می دهد، 56 درصد از افرادی که قصد فروش خانه خود را در 12 ماه آینده دارند، می گویند که منتظر کاهش نرخ بهره وام مسکن هستند. درحالی که این رویکرد برای برخی از فروشندگان مناسب است، همچنین فرصتی را برای فروشندگان مشتاق بیشتری ایجاد می کند که اکنون وارد بازار شوند. اگر خانه فعلی شما واقعاً دیگر نیازهای شما را تأمین نمی کند و آماده برای نقل مکان می باشید، این فرصت را از دست ندهید. هنگامی که تعداد کمتری از فروشندگان خانه های خود را برای فروش به بازار عرضه می کنند، خریداران خانه گزینه های کمتری خواهند داشت، بنابراین شما خود را طوری آماده می کنید که نگاههای بیشتری را به خانه خود معطوف سازید. به همین دلیل است که خانه شما می تواند چندین پیشنهاد را داشته باشد، زیرا خریداران بر سر عرضه محدود خانه فروشی رقابت می کنند، به خصوص اگر قیمت مناسبی برای آن تعیین کنید.

همانطور که لارنس یون (Lawrence Yun)، اقتصاددان ارشد در انجمن ملی مشاوران املاک (NAR)، می گوید:

“سطح موجودی خانه های فروشی برای عرضه به بازار هنوز در پایین ترین سطح تاریخی خود است… در نتیجه، پیشنهادات متعددی برای تعداد زیادی از املاک ارائه می شوند.”

 

ترجمه: مسکن آمریکا l منبع: keepingcurrentmatters.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.