واقعاً چه اتفاقی برای نرخ بهره وام مسکن در حال رخ دادن است؟

آیا مطمئن نیستید که چه اتفاقی در مورد نرخ بهره وام مسکن در حال وقوع است؟ این امر ممکن است به این دلیل باشد که از کسی شنیده اید که می گوید نرخ بهره در حال پایین آمدن است. اما بعد در جای دیگری می خوانید که دوباره در حال بالا رفتن است. و این ممکن است باعث سردرگمی شما شده و به این فکر کنید که حقیقت چیست؟

مسکن آمریکا با انتخاب گزیده ای از مقاله منتشر شده در وبسایت keepingcurrentmatters، در مورد نرخ بهره وام مسکن و تغییرات آن به نکاتی اشاره می کند.

ساده ترین پاسخ این است: آنچه در مورد نرخ بهره وام مسکن می خوانید یا می شنوید بر اساس بازه زمانی آنها متفاوت است. اطلاعاتی وجود دارد که می تواند به رفع سردرگمی کمک کند.

نرخ بهره وام مسکن به طور طبیعی نوسان دارد.

نرخ بهره وام مسکن در یک خط مستقیم حرکت نمی کند. فاکتورهای زیادی برای این که این اتفاق بیافتد وجود دارند. نرخ بهره وام مسکن به این دلیل افزایش می یابد که تحت تأثیر مواردی مانند شرایط اقتصادی، تصمیمات فدرال رزرو و موارد دیگر است. این بدان معناست که بسته به آنچه در اقتصاد و کل جهان در حال وقوع است، ممکن است یک روز بالا و روز دیگر پایین بیاید.

به نمودار زیر نگاهی بیاندازید. از داده های Mortgage News Daily برای نشان دادن افت و خیز نرخ بهره وام مسکن 30 ساله با نرخ ثابت از اکتبر گذشته استفاده می کند:

اگر به نمودار نگاه کنید، قله ها و دره های زیادی را مشاهده خواهید کرد، برخی بزرگتر از بقیه هستند. و هنگامی که از داده هایی مانند این برای توضیح آنچه در حال رخ دادن است استفاده می کنید، داستان می تواند بر اساس این که کدام دو نقطه در نمودار را مقایسه می کنید متفاوت باشد.

برای مثال، اگر فقط به ابتدای این ماه تا کنون نگاه می کنید، ممکن است فکر کنید که نرخ بهره وام مسکن در راه بازگشت به نرخ بالاتر است. اما اگر به آخرین نقطه داده نگاه کنید و آن را با اوج در ماه اکتبر مقایسه کنید، نرخ بهره روند کاهشی داشته است. بنابراین، راه درست برای نگاه کردن به آن چیست؟

تصویر بزرگ

نرخ بهره وام مسکن همیشه در حال نوسان است و این نحوه کار آن است. بنابراین، نباید بر روی تغییرات کوچک و روزانه زیاد تمرکز کنید. در عوض، برای درک روند کلی، بزرگنمایی کنید و به تصویر بزرگ نگاه کنید.

وقتی به بالاترین نقطه (ماه اکتبر) در مقایسه با نرخ فعلی نگاه می کنید، می بینید که نرخ بهره وام مسکن نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. و اگر به دنبال خرید خانه هستید، این خبر بزرگی است. اجازه ندهید که علائم و تغییرات کوچک حواس شما را پرت کنند. کارشناسان به طور کلی با هم توافق دارند که روند نزولی بیشتر می تواند در سال جاری نیز ادامه یابد.

 

ترجمه: مسکن آمریکا l منبع: keepingcurrentmatters.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.