هفت موردی که به ارزش خانه شما صدمه وارد می کنند.

ارزش ملک در نتیجه عوامل زیادی در نوسان است و به عنوان یک صاحب خانه، مهم است که از عواملی که می توانند ارزش خانه را پایین بیاورند آگاه باشید. برخی از این عوامل خارج از کنترل شما هستند، مانند شرایط بازار، نرخ بهره وام و وضعیت اقتصاد، در حالی که برخی دیگر بسیار تحت کنترل شما هستند. از بازسازی های نامطلوب گرفته تا بی توجهی به تعمیر و نگهداری خانه، وجود برخی پروژه ها یا عدم وجود آنها، می تواند بر ارزش ملک شما تأثیر منفی بگذارد. بهتر است از آنچه به ارزش ملک لطمه می زند آگاه باشید تا بتوانید از خانه خود محافظت کنید و در زمان فروش بیشترین بازگشت سرمایه را داشته باشید.

 

مسکن آمریکا با انتخاب گزیده ای از مقاله منتشر شده در وبسایت redfin، هفت موردی را که می توانند به ارزش خانه شما آسیب رسانده و آن را کاهش دهند بر می شمارد.

 

1- پروژه های نامطلوب بازسازی خانه.

بسیاری از صاحبان خانه‌ها پروژه‌های بهبود و ارتقاء خانه را انجام می‌دهند تا نه تنها فضای خود را بیشتر قابل زندگی‌ کرده و لذت‌بخش‌تر کنند، بلکه به بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری خود نیز ارزش افزوده دهند. خواه اضافه کردن حمام، اضافه کردن یک ایوان، یا استخدام یک متخصص بازسازی خانه به امید ارتقاء ارزش خانه. اکثر مردم پروژه ای را با این ایده شروع می کنند که ارزش خانه را افزایش می دهد. هر چند پروژه ها ممکن است

هیجان انگیز باشند، گاهی اوقات ممکن است آنطور که انتظار می رود به نتیجه نرسند و به ارزش ملک شما آسیب بزنند.

آیا می خواهید یک ایوان بسازید، آشپزخانه را گسترش دهید یا حمام را بازسازی کنید؟ حتی اگر در پروژه های بازسازی و تعمیرات کوچک خانه متخصص هستید، بهتر است بازسازی و نوسازی بزرگتر را به یک حرفه ای بسپارید. زیرا اگر به درستی اجرا نشوند، می توانند به ارزش ملک شما آسیب بزنند.

2- عدم جذابیت محوطه سازی.

اولین برداشت ها و اولین چیزهایی که بخه چشم می آیند در هنگام فروش خانه تفاوت ایجاد می کنند. بنابراین، جذابیت محوطه سازی خانه شما باید خریداران بالقوه را جذب کند و به فروش سریع‌تر خانه شما کمک کند. اگر متوجه شده اید که رنگ بیرونی در حال کنده شدن است یا درختان و درختچه های شما در وضعیت بدی قرار دارند، به احتمال زیاد خریداران بالقوه نیز متوجه این موضوع خواهند شد. خوشبختانه، می‌توانید با انجام برخی کارهای جزئی به جذابیت بالایی در محوطه سازی خانه خود دست پیدا کنید.

رنگ آمیزی بیرونی خانه را به روز کنید. رنگ خانه شما اغلب یکی از اولین چیزهایی است که خریدار متوجه آن می شود. رنگ محو شده، خرد شده و پوسته پوسته شده می تواند به طور چشمگیری جذابیت خانه شما را کاهش دهد و به ارزش ملک شما آسیب برساند.

روشنایی محوطه بیرونی خانه را به روز کنید. اگر مسیر منتهی به درب ورودی خانه شما کم نور است یا وسایل شما قدیمی هستند، اکنون زمان به روز رسانی روشنایی بیرونی است. نورپردازی بیرونی به خانه شما کمک می کند تا احساس جذابیت بیشتری داشته باشد و محوطه سازی شما را تکمیل کند. چراغ های پایه دار، چراغ های LED، چراغ های خورشیدی و پایه های دیواری، گزینه های بی پایانی هستند.

حصارهای قدیمی خانه خود را تعویض کنید. نرده های فرسوده چشم نواز نیستند و می توانند توجه را از خانه شما دور کنند و به ارزش ملک شما آسیب بزنند. جایگزینی حصار خود با حصار جدید می‌تواند با افزایش فضای سبز و نشان دادن توجه خریداران احتمالی به حیاط شما، رونق لازم را به آن بدهد. نرده ها در انواع مختلفی از جمله چوب، وینیل، آلومینیوم، فرفورژه و کامپوزیت وجود دارد. برای تعیین اینکه کدام ماده برای شما بهترین است، با متخصصان مشورت کنید.

محوطه سازی. هنگام فروش خانه خود، بهتر است از طراحی منظره ای تمیز با امکان مراقبت آسان استفاده کنید تا برای خریداران جذاب باشد و ارزش ملک خانه خود را افزایش دهید. مالچ پاشی باغ، و هرس درختان و پرچین ها می تواند هر منظره ای را متحول کند.

پنجره ها را بشویید. طولی نمی کشد که بر روی پنجره های خانه شما لایه ای از گرد و غبار، خاک، اثر انگشت یا حتی جلبک می نشیند. این می تواند خانه شما را کثیف نشان دهد و به ارزش ملک شما آسیب برساند.

درب ورودی خانه خود را تعویض کنید. جای تعجب نیست که درهای جلو خانه در اثر استفاده روزانه و قرار گرفتن در معرض آب و هوای سخت به سرعت فرسوده و خسته به نظر می رسند. تعویض درب ورودی یک راه سریع و مقرون به صرفه برای افزایش جذابیت یا افزودن آب و رنگ به خانه شما است.

3- رنگ ناخوشایند دیوارهای داخلی.

درست مانند رنگ بیرونی خانه، رنگ های رگه دار، خرد شده یا بی کیفیت می تواند خریداران بالقوه خانه را دلسرد کند و به ارزش ملک شما آسیب برساند. یک لایه رنگ خنثی تازه بر روی کابینت ها، دیوارها و تزئینات می تواند تفاوت را ایجاد کند. کاغذ دیواری شلوغ و روشن، کاشی یا کفپوش نیز می تواند توجه خریداران را از خانه شما منحرف کند. بهترین قانون این است که همیشه گزینه های خنثی را برای وسایل دائمی انتخاب کنید. سپس رنگ را با دکوراسیون و وسایل خود ترکیب کنید.

4- عدم  تعمیر و نگهداری.

مهم و ضروری است که خانه خود را در شرایط عالی نگه دارید و به طور منظم کارهای تعمیر و نگهداری خانه را انجام دهید. بی توجهی به آن به ارزش ملک شما آسیب می رساند و می تواند عواقبی بر قیمت فهرست شده خانه شما داشته باشد. خریداران می خواهند برای تعمیرات مذاکره کنند تا از هزینه های عمده پس از فروش جلوگیری کنند. به همین دلیل است که اکثر خریداران در قرارداد خود نیاز به بازرسی احتمالی خانه دارند. بنابراین اگر چیزی خراب شد، حتما آن را تعمیر کنید.5-    5- 5- وجود فرش های متعدد در همه جا.

فرش در چند سال اول مالکیت خانه در شرایط عالی قرار دارد، اما به سرعت علائم استفاده از خود را نشان می دهد، شروع به حفظ بو می کند و تمیز نگه داشتن آن دشوار است. نه تنها خریداران نسبت به فرش دیوار به دیوار احتیاط می کنند زیرا جایگزینی آن گران است، بلکه می تواند آلرژن های داخلی را نیز جمع آوری کند. در صورت امکان، بهتر است از فرش دور شوید و کفپوش چوبی، لمینت یا کاشی را انتخاب کنید.

6- بهم ریختگی بیش از حد در خانه.

در هر خانه ای وسایل در طول سال ها جمع آوری می شود، و معمولاً تا زمانی که نخواهید خانه خود را در فهرست فروش قرار دهید، متوجه نمی شوید که چقدر وسایل زیاد و درهم ریخته جمع آوری کرده اید. همانند کثیفی، به هم ریختگی نیز می تواند به ارزش خانه شما آسیب وارد کند. اگر اتاق شما مملو از وسایل است، ایده خوبی است که برخی از وسایل خود را خالی کنید. اقلامی را که دیگر نیازی به آنها ندارید یا نمی خواهید آنها را  اهدا کنید، پاکسازی نمایید. پاکسازی روشی ارزان برای افزودن ارزش خانه است.

7- وجود بوهای نامطبوع.

بوی بد نه تنها تاثیر بد و ماندگاری بر جای می گذارد، بلکه می تواند به ارزش ملک شما نیز آسیب برساند. چه بوی ماندگار دود سیگار، بوی حیوان خانگی یا کپک باشد، بهتر است ریشه بو را شناسایی کرده و آن را از بین ببرید. از پوشاندن بو با عطر یا رایحه قوی خودداری کنید. برای جلوگیری از بوی نامطبوع، بهتر است خانه خود را تمیز نگه دارید. تمیز کردن معمولی شامل جاروبرقی و گردگیری منظم، پاک کردن سطوح و تمیز کردن حمام و آشپزخانه است.

 

ترجمه: مسکن آمریکا l منبع: redfin.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.