پیش بینی هایی در مورد املاک و مستغلات سال 2020 که ممکن است شما را شگفت زده کند!

قصد خرید یا فروش خانه دارید ولی نمی دونید از کجا باید شروع کنید؟ برای دریافت مشاوره رایگان به زبان فارسی با شماره 2026304803 تماس بگیرید

امسال سال جالبی برای املاک و مستغلات مسکونی خواهد بود. با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در پاییز امسال و گفتگو در مورد احتمال وقوع رکود قبل از پایان سال، پیش بینی در مورد اینکه در بازار مسکن آمریکا در سال 2020 چه اتفاقی خواهد افتاد، می تواند چالش برانگیز باشد. در نتیجه بررسی پیش بینی های ترکیبی از سوی معتبرترین نهادهای این صنعت، ممکن است شما را شگفت زده کند. مسکن آمریکا، با انتخاب گزیده ای از مقاله منتشر شده در سایت keepingcurrentmatters، شما را از این اخبار آگاه می سازد.

  • نرخ های وام

پیش بینی های کارشناسان انجمن ملی معاملات ملکی National Association of Realtors (NAR)، انجمن بانکداران وام مسکن Fannie Mae ،Mortgage Bankers Association (MBA) و Freddie Mac همگی بر این مبنا است که نرخ های وام در طول سال 2020 ثابت باقی می ماند:

از آنجائیکه نرخ ها در دهه گذشته زیر 5 درصد باقی مانده است، ممکن است فرصتی را که اکنون در اختیار داریم، به طور کامل درنیابیم.

در اینجا میانگین نرخ سود وام مسکن در طی چند دهه اخیر ذکر شده است:

دهه 1970: 8.86 درصد

دهه 1980: 12.70 درصد

دهه 1990: 8.12 درصد

دهه 2000: 6.29 درصد

  • فروش خانه

سه گروه از چهار گروه متخصص اشاره شده در بالا افزایش فروش خانه در سال 2020 را پیش بینی می کنند، و چهارمی هم میگوید میزان فروش خانه ثابت خواهد ماند:

با باقی ماندن نرخ سود وام مسکن نزدیک به کمترین مقدار آن در همه زمان ها، تقاضا نباید یک چالش باشد. با این وجود، کمبود خانه برای فروش می تواند افزایش در فروش را معتدل و ملایم نماید.

  • قیمت خانه ها

در زیر پیش بینی های شش موسسه مختلف آورده شده است که به دقت قیمت های خانه را تحت نظر دارند: CoreLogic، Fannie Mae، Ivy Zelman’s (Z Report)، انجمن ملی معاملات ملکی (NAR)،  Freddie Mac و انجمن بانکداران وام مسکن (MBA). این گروه ها پیش بینی کرده اند ارزش خانه در سال جاری افزایش می یابد و 4 گروه از آن ها پیشبینی می کنند این افزایش سریع تر از سال گذشته رخ می دهد.

  • آیا ممکن است رکود اقتصادی رخ دهد؟

در اوایل سال 2019، درصد زیادی از اقتصاددانان پیش بینی کردند که ممکن است در سال 2020 رکود اقتصادی رخ دهد. علاوه بر این نظرسنجی انجام شده از خریداران خانه هم نشان می دهد 50 درصد آن ها فکر می کنند امسال رکودی رخ خواهد داد. با این حال اقتصاد در سه ماهه چهارم سال گذشته قوی باقی ماند و این امر منجر شده است تا بسیاری در مورد این احتمال تجدید نظر کنند.

  • نتیجه نهایی

پیش بینی می شود نرخ بهره وام مسکن زیر 4 درصد باقی بماند و منجر به افزایش فروش خانه در سال 2020 شود. با افزایش تقاضای خرید و عرضه محدود مسکن، قیمت مسکن افزایش خواهد یافت، در حالی که خطر تهدید کننده برای یک رکود اقتصادی در حال کاهش است. گویی سال 2020 ممکن است سال خوبی برای بازار املاک و مستغلات باشد.

ترجمه: مسکن آمریکا l منبع: keepingcurrentmatters.com

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.