10 نکته مهم برای خرید مسکن در آمریکا با قیمت منصفانه

مشاوره رایگان خرید و فروش خانه در آمریکا: 2026304803

در هنگام خرید یک خانه،  لازم است که از قیمت مناسب و منصفانه آن مطمئن شوید تا متحمل ضرر و زیان نشوید.

مسکن آمریکا با انتخاب گزیده ای از مقاله منتشر شده در وبسایت investopedia، چگونگی ارزیابی قیمت یک خانه را برای شما شرح می دهد، تا بتوانید تصمیم درستی را اتخاذ نمایید.

  • املاکی که اخیراً بفروش رسیده اند

ملک قابل مقایسه، ملکی است که از نظر اندازه، شرایط، محله، و امکانات رفاهی با ملکی که شما قصد خریداری دارید مشابه است. با این حال می توانید با مقایسه کردن قیمت خانه  مورد نظرتان با دیگر خانه های دارای شرایط یکسان، اطلاعات ارزشمندی کسب کنید.

  • بررسی املاک قابل مقایسه که در حال حاضر در بازار موجود است

فروشندگان منصف می دانند که اگر بخواهند در بازار املاک با دیگران رقابت نمایند، باید ملک خود را مانند املاک قابل مقایسه موجود در بازار قیمت گذاری کنند. در این مورد، می توانید با دیدن دیگر خانه ها از لحاظ اندازه، شرایط، امکانات و قیمت، آنها را با ملک مورد نظر خود مورد مقایسه قرار دهید.

  • به املاک قابل مقایسه موجود در بازار فعلی که طی مدت زیادی هنوز به فروش نرسیده سری بزنید

اگر قیمت خانه مورد نظر شما، با قیمت خانه های موجود در بازار که شرایط همانندی با خانه مورد نظر شما دارند و هنوز به فروش نرسیده اند قیمت گذاری شده ، در این صورت احتمالاً ملک مورد نظر شما بیش از حد قیمت گذاری شده است! شاخص موجودی خانه های فروخته نشده را بررسی کنید تا در مورد عرضه و تقاضا در بازار مسکن مطلع شوید.  این شاخص در واقع با توجه به میزان فروش خانه ها، مدت زمانی که طول می کشد تا تمام خانه های موجود فروخته شود را اندازه گیری می کند.

  • شرایط بازار و میزان افزایش بهای ملک را در منطقه بررسی کنید

در مورد افزایش یا کاهش اخیر قیمت مسکن تحقیق کنید. در هنگامی که عرضه کم و تقاضا زیاد است (بازار فروشنده)، قیمت املاک تا حدودی بیش از حد خواهد بود، اما هنگامی که عرضه زیاد و تقاضا کم است (بازار خریدار)، قیمت املاک زیر قیمت است.

اگر بازار در حال ترقی است اما به اوج خود نرسیده باشد، قیمت املاک در بازار فروشنده ها بیش از حد نخواهد بود.  در عوض، اگر به تازگی قیمت ها شروع به کاهش کرده اند، حتی در بازار خریدارها قیمت ملک می تواند بیش از حد افزایش یابد. تاثیر نرخ بهره وام مسکن و بازار کار بر اقتصاد را نیز در نظر بگیرید.

  • آیا ملکی را توسط خود مالک (بدون دخالت مشاور مسکن) به فروش گذاشته شده را خریداری می کنید؟

قیمت فروش ملک توسط مالک (For Sale By Owner)، می بایست به علت عدم وجود پورسانت بطور متوسط 6 درصدی که فروشندگان در هنگام انجام معامله به بنگاههای معاملات املاک پرداخت می کنند، کمتر باشد. یکی دیگر از مشکلات احتمالی این است که ممکن است فروشنده در قیمت گذاری منطقی ملک راهنمای مناسبی نداشته باشد  و ملک را بیش از حد واقعی قیمت گذاری کند!

  • پیش بینی افزایش بها برای منطقه چیست؟

دورنمای آینده محله انتخابی می تواند روی قیمت تاثیر بگذارد.  اگر پیشرفت ها و امکانات قابل ملاحظه ای برای یک محله برنامه ریزی شده باشد، مثلا ساخت یک فروشگاه بزرگ، یا ایجاد قطار شهری، یا انتقال شرکت بزرگ جدید  به منطقه، در آنصورت دورنمای افزایش بها در آینده بسیار خوب است. بالعکس، اگر کار مثلاً فروشگاه های مواد غذایی و پمپ بنزین در منطقه ای متوقف شود، قیمت خانه پایین می آید.

ساخت و سازهای جدید و انبوه مسکن نیز می تواند دو وضعیت متضاد را به وجود بیاورد. یکی این که به علت فوق العاده بودن منطقه ساخت و ساز زیادی انجام می گیرد و احتمالاً با بالا رفتن تقاضا در این منطقه خوب، ارزش خانه افزایش می یابد. و بالعکس، به دلیل کثرت ساخت و ساز و وجود مسکن مازاد، قیمت ملک در این منطقه کاهش می یابد.

  • نظر مشاور املاک شما چیست؟

مشاور املاک حتی بدون تجزیه و تحلیل داده ها می تواند به خوبی و با حس درونی (به لطف تجربه) تشخیص دهد که آیا قیمت ملک مناسب است یا خیر، و اینکه قیمت منصفانه چقدر است.

  • آیا قیمت پیشنهادی منصفانه است؟

عادلانه بودن قیمت ملک زمانی برای شما با اهمیت است که از خانه راضی باشید. در غیر این صورت، حتی اگر تخفیف هم دریافت کنید، یا نسبت به ارزش بازار، قیمت کمتری را بابت ملک پرداخت کنید، قیمت آن هنوز برایتان غیر عادلانه به نظر می آید!

  • ببینید اوضاع چطور است

به رفتار و عکس العمل های فروشنده دقت کنید. حتی اگر در وضعیت بازار عرضه کم و تقاضای زیاد (بازار فروشنده) قیمت پایینی را بر روی خانه خود گذاشتند. برخی از فروشندگان برای اجتناب از چانه زنی با خریدار، قیمت پایینی برای خانه تعیین میکنند.

از طرفی برخی از فروشندگان قیمت بالایی برای یک ملک پیشنهاد می دهند چون مطمئن هستند خریدار چانه می زند یا اینکه میخواهند ببینند قیمت بالاتری از جانب یک خریدار دیگر پیشنهاد می شود یا خیر. در صورتی که  فروشنده پیشنهاد قیمت متقابل شما را قبول کرد، به این معنی است که ارزش واقعی ملک احتمالا پایین تر از قیمت پیشنهادی فروشنده است، از سوی دیگر، برخی از فروشندگان با ارائه قیمت پایین، بدنبال کسب منفعت از جنگ مزایده بین مشتریان هستند.

اگر واقعا از خانه ای خوشتان آمده، هشیار باشید چرا که برخی فروشندگان ممکن است کمتر از قیمت واقعی پیشنهاد دهند و یا اگر بفهمند که از شیوه فروش آنها باخبر شده اید، ممکن است با شما معامله نکنند. همچنین، هنگامی که کمتر از قیمت لیست پیشنهاد دریافت کردید، ممکن است خریدار دیگری پیشنهاد قیمت بالاتری بدهد.

  • ارزیابی و بازرسی خانه را انجام دهید

وام دهنده برای ارائه وام، شما را وادار به انجام ارزیابی ملک (Appraisal) به هزینه خودتان می کند تا از منافع مالی خود محافظت نماید. اگر ارزیابی بسیار کمتر از قیمت عنوان شده از جانب شما باشد، وام دهنده تنها در صورت پایین آوردن قیمت خانه از طرف فروشنده اجازه خرید خانه را به شما می دهد.

بازرسی خانه (Inspection) که پس از عقد قرارداد انجام می شود، راهی برای ارزیابی شرایط خانه است.  اگر خانه نیاز به تعمیرات با هزینه زیادی داشته باشد، می توانید از فروشنده درخواست نمایید که هزینه تعمیرات را به عهده بگیرد یا اینکه از قیمت خرید کسر کند و هزینه تعمیرات را به عهده شما بگذارد.

مخلص کلام

در هنگام خرید خانه باید از نحوه قیمت گذاری خانه مطلع باشید، و معامله ای منصفانه را با فروشنده داشته باشید.  با استفاده از این نکات، می توانید معامله ای خوب و عادلانه را انجام دهید.

قصد خرید یا فروش خانه دارید ولی نمی دونید از کجا باید شروع کنید؟ برای دریافت مشاوره رایگان به زبان فارسی با شماره 2026304803 تماس بگیرید

ترجمه: مسکن آمریکا l منبع: investopedia.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.