امروزه صاحبان خانه گزینه هایی برای جلوگیری از بازستانی ملک خود دارند.

مسکن آمریکا با انتخاب گزیده ای از مقاله منتشر شده در وبسایت keepingcurrentmatters، گزینه هایی برای جلوگیری از بازستانی ملک را به صاحبان خانه ارائه می دهد.

حتی با وجود آخرین داده ها، کارشناسان معتقدند که هیچ شانسی برای یک بحران بازستانی ملک در مقیاس بزرگ مانند آنچه در سال 2008 شاهد بودیم وجود ندارد. در حالی که ممکن است عناوین خبری توجه مردم را به افزایش جزئی در تعداد پرونده های بازستانی ملک جلب کنند، اما نمای بزرگتر این است که ما هنوز در این زمینه رقمی بسیار کمتر از آن چیزی که در یک سال عادی تر در بازار مسکن شاهد آن بودیم را می بینیم. همانطور که گزارشی از BlackKnight توضیح می دهد:

چشم انداز هر نوع افزایش کوتاه مدت در بازستانی ملک کم است، این میزان هنوز نزدیک به 40 درصد کمتر از سطح آن در قبل از همه گیری بیماری است.

این خبر خوبی است. این بدان معناست که تعداد صاحبان خانه در معرض خطر در مقایسه با میزان نرمال آن کم است. اما درصد کمی وجود دارد که ممکن است با بازستانی ملک به عنوان یک احتمال روبرو شوند. این به این دلیل است که برخی از صاحبان خانه ممکن است در زندگی خود با مشکلات غیرمنتظره ای روبرو شوند که متأسفانه ممکن است در هر بازاری اتفاق بیافتند. برای این دسته از صاحبان خانه، هنوز گزینه هایی وجود دارد که می تواند به آنها کمک کند تا از مواجهه با بازستانی ملک جتناب نمایند. در صورتی که خود شما با مشکلاتی روبرو هستید، مقاله ای از Bankrate به بررسی موارد زیر می پردازد:

به برنامه های فوربرنس توجه نمایید: اگر از Fannie Mae یا Freddie Mac وام گرفته اید، ممکن است بتوانید برای برخورداری از این نوع برنامه ها درخواست بدهید.

برای اصلاح و تعدیل وام درخواست بدهید: وام دهنده شما ممکن است مایل باشد شرایط وام شما را طوری تنظیم کند تا با کاهش بازپرداخت های ماهانه شما به چیزی دست یافتنی تر کمک کند.

یک برنامه بازپرداخت جایگزین دریافت کنید: اگر شما در شرایطی نیستید که بتوانید بازپرداخت خود را انجام دهید، وام دهنده شما ممکن است بتواند یک طرح بازپرداخت متفاوت یا تعویق در بازپرداخت های شما را ترتیب بدهد.

و چیز دیگری وجود دارد که ممکن است بخواهید آن را در نظر بگیرید. این بدان معناست که آیا سهم کافی از ملک خود (Home Equity) یعنی قسمتی از قیمت خانه که وجه آن را به واسطه پیش پرداخت و پرداخت اقساط وام پرداخت کرده اید دارید تا آن را بفروشید و از سرمایه خود محافظت کنید؟

ممکن است بتوانید از سهمی که از ملک خود دارید برای فروش خانه خود استفاده کنید.

در بازار املاک و مستغلات امروزی، به دلیل افزایش سریع قیمت مسکن که در چند سال گذشته شاهد آن بودیم، بسیاری از صاحبان خانه ها نسبت به آنچه که تصور می کنند، سهم و دارایی بیشتری از خانه های خود دارند. این بدان معناست که اگر مدتی در خانه خود زندگی کرده اید، به احتمال زیاد ارزش خانه شما بالاتر رفته است. بعلاوه، بازپرداخت های وام مسکنی که در این مدت انجام داده اید، باقیمانده وام شما را ناچیزتر کرده است. این ترکیب ممکن است به سهم شما از ملک خودتان کمک کرده باشد. و اگر ارزش فعلی خانه شما بیشتر از باقیمانده وام شما است، می توانید از این افزایش به نفع خود استفاده کنید. فردی مک (Freddie Mac) توضیح می دهد که این امر چگونه می تواند به شما کمک کند:

اگر به اندازه کافی از ملک خودتان سهم دارید، می توانید از درآمد حاصل از فروش خانه خود برای پرداخت باقیمانده بدهی وام مسکن خود، از جمله هرگونه بازپرداخت از قلم افتاده اقساط وام مسکن یا هرگونه بدهی ها در رابطه با خانه خود که ضامن پرداخت آن شده اید، استفاده کنید.

برای بررسی گزینه های خود به متخصصان تکیه کنید.

برای این که بدانید چقدر سهم از خانه خود دارید، با یک مشاور املاک محلی مشورت کنید. آنها می توانند برآوردی از آنچه خانه شما می تواند بر اساس فروش اخیر خانه های مشابه در منطقه شما به فروش برسد، به شما ارائه دهند. امکان دارد بتوانید خانه خود را فروخته و از بازستانی ملک جلوگیری نمایید.

ترجمه: مسکن آمریکا l منبع: keepingcurrentmatters.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.